فعالیت "سامانه شفافیت" شهرداری تهران بدون توقف

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، احمد صادقی؛ عضو شورای شهر تهران درباره سامانه شفافیت در دوره ششم مدیریت شهری اظهار کرد: در دوره ششم پذیرفتیم کمیته شفافیت تنها در حوزه هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی متمرکز نشود و علاوه بر تکمیل و اضافه شدن فرایندهای سامانه شهرداری غیرحضوری به عنوان یک هدف والا و در حقیقت تضمین حق شهروندی و دسترسی شهروندان به اطلاعات را دنبال کند.

صادقی افزود: تحقق شهرداری غیرحضوری کاهش فساد و نیز کاهش سفر های درون شهری را در پی خواهد داشت.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر سامانه شفافیت در 38 مورد فعال است که بیش از 20 مورد آن در دوره ششم افزوده شده است. مواردی همچون فیش‌های حقوقی، احکام، معاملات،برنامه و بودجه، مطالعات و ... باید در سامانه شفافیت بارگذاری شود. همچنین پیگیری مصوبه تعارض منافع نیز به صورت جدی دنبال می‌شود و در حال حاضر نیز در حوزه شهرسازی تعارض منافع مهندسین ناظر اجرایی شده است.

صادقی ادامه داد: در برنامه چهار ساله شهرداری تهران نیز در این دوره برای نخستین‌بار بخش مجزایی به موضوع هوشمندسازی و بهبود مدیریت اضافه شد که تاثیر بسزایی در بودجه سنواتی شهرداری داشته و بی‌تردید شفاف‌ترین اطلاعات و اطلاعات دست اول در گزارش‌های حسابرسی شرکت‌ها قابل مشاهده خواهد بود که رسانه‌ها می‌توانند این موضوعات را به صورت جدی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.