تجاوزات جدید آمریکا و انگلیس به غرب یمن

منابع خبری از حملات متجاوزان آمریکایی و انگلیسی به جزیره‌ای در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش ارز پرس، آمریکا و انگلیس حملات هوایی متجاوزانه‌ای را علیه جزیره‌ای در دریای سرخ واقع در نزدیکی استان ساحلی الحدیده یمن انجام دادند.

المیادین نوشت، متجاوزان آمریکایی و انگلیسی چهار حمله را علیه جزیره«کمران» در دریای سرخ واقع در غرب یمن صورت دادند.

 سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته در بیانیه‌ای از حمله ارتش این کشور به یک ناو آمریکایی و دو کشتی دیگر در دریای سرخ و خلیج عدن خبر داد.

ارتش یمن با حملات خود در دریای سرخ که کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در حمایت از مردم مظلوم غزه هدف قرار می‌دهد، عرصه را بر نظامیان آمریکا تنگ کرده است؛ تا جایی که کارشناسان نظامی غرب هم اذعان دارند که استراتژی‌های واشنگتن در منطقه با شکست مواجه شده است.

به اذعان رسانه های غربی، ارتش یمن حربه‌های مختلفی در این نبردها به کار گرفته و به‌عنوان رقیبی قدرتمند برای ارتش ایالات متحده ظاهر شده است. پنج ماه از آغاز حملات ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا برای کاهش توانایی‌های ارتش یمن می‌گذرد، اما ارتش یمن همچنان به اقدامات خود ادامه داده و نیروهای ائتلاف را به رهگیری موشک‌ها، قایق‌های بمب‌گذاری شده و پهپادهای انتحاری خود وادار می‌کنند.

با آغاز جنگ غزه و در پی جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در این باریکه، انصارالله یمن اعلام کرد برای همبستگی با مردم فلسطین تمام کشتی‌هایی که به نحوی با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشند را در دریای سرخ هدف خواهد گرفت. ۱۰ الی ۱۵ درصد از تجارت دریایی جهان از دریای سرخ عبور می‌کند و از ماه فوریه تا امروز تعداد کشتی‌های عبوری از این شاهراه بین‌المللی حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.