عضو اتحادیه اروپا واردات آهن و فولاد روسیه را از سر گرفت

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، ریانووستی روز شنبه با استناد به داده‌های آماری گزارش داد که اسپانیا پس از سه ماه وقفه واردات فولاد و آهن روسیه را از سر گرفته است.

دولت اسپانیا در دسامبر گذشته خرید فلزات از این کشور تحریم شده را متوقف کرد اما از آوریل امسال واردات خود را از سر گرفته است.

آمارهای تحلیل شده توسط این خبرگزاری نشان می‌دهد که از آن زمان اسپانیا 21300 تن آهن و فولاد روسیه به ارزش 8 میلیون یورو (8.57 میلیون دلار) خریداری کرده است.

طبق گزارش‌ها، واردات آلومینیوم اسپانیا از روسیه 50 درصد افزایش یافته و به 13 میلیون یورو رسیده است، در حالی که خرید تیتانیوم تقریباً دو برابر شده و به 1.5 میلیون یورو رسیده است.

این گزارش همچنین حاکی است که تجارت دوجانبه بین روسیه و اسپانیا در آوریل 14 درصد کاهش یافته و به 248 میلیون یورو رسیده و مجموع صادرات روسیه به 177.2 میلیون یورو رسیده است.

اتحادیه اروپا واردات محصولات آهن و فولاد روسیه را در سال 2022، اندکی پس از آغاز عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین ممنوع کرد.

محدودیت‌های بیشتر نیز با ممنوعیت واردات آهن یا محصولات فولادی فرآوری شده در کشورهای ثالث اما حاوی منابع آهن یا فولاد روسیه از سوی اتحادیه اروپا اعمال شد.

روسیه دومین تولید کننده بزرگ این فلز سبک در جهان است. تحریم‌های ایالات متحده علیه شرکت روسال Rusal در آوریل 2018 باعث شد که قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن طی چند روز با 35 درصد افزایش به بالاترین حد در هفت سال قبل از آن برسد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.