تصمیم کابینه نتانیاهو برای تحریم‌ ریشه‌ای تشکیلات خودگردان فلسطین

رسانه‌های عبری گزارش دادند کابینه رژیم صهیونیستی برای اعمال تحریم‌های ریشه‌ای علیه تشکیلات خودگردان فلسطین برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش ارز پرس، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی آورده است: از جمله این تحریم‌ها بررسی امکان تبعید مسؤولان ارشد و خانواده‌هایشان (که به صورت غیرقانونی در کرانه باختری هستند) و محدود کردن تردد در کرانه باختری برای کسانی است که در صدور حکم جلب علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ دست دارند. همچنین ممنوعیت سفر این افراد به خارج و بازداشت و تعقیب مسؤولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین که در حمایت از عملیات‌ها علیه اسرائیلی‌ها دست دارند، بررسی خواهد شد.

این کانال گزارش داد: یوآو گالانت این اقدامات احتمالی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی خواهد کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی برای سرنگونی تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش می‌کند این درحالی است که نهاد امنیتی اشغالگر نسبت به عواقب التهاب در این تشکیلات به دلیل اقدامات اسموتریچ هشدار می‌دهد.

این روزنامه نوشت: اسموتریچ در جلسه کابینه اقداماتی را مطرح کرد که مستقیما تشکیلات خودگردان فلسطین را هدف قرار می‌دهد. اسموتریچ قصد دارد تقویت شهرک‌ها در کرانه باختری را ادامه بدهد.

گالانت و مشاور حقوقی دولت خواهان مدت اضافی برای بررسی این پیشنهادات شدند اما نتانیاهو دستور داده تا تمام پیشنهادات در نشست آتی کابینه برای تصویب مطرح شود.

اسموتریچ قصد دارد تحریم‌هایی را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از ازسرگیری جلسات دیوان بین المللی لاهه اعمال کند.

وی می‌خواهد مجوز شخصیت‌های مهم فلسطین درباره تردد آزادانه را لغو و قوانین را برای ساخت و ساز غیرقانونی در مناطق «ب» تصویب کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.