مقام حماس: اسرائیل با معضل راهبردی مواجه است

نماینده جنبش حماس در لبنان در سخنانی بر پایبندی مقاومت به خواسته‌های خود در مذاکرات آتش‌بس تاکید کرد.

به گزارش ارز پرس، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان در این باره اظهار کرد: رژیم اشغالگر به دلیل مقاومت فلسطین و محور مقاومت متضرر شده و از بحران عمیقی رنج می‌برد.

عبدالهادی گفت: انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به این معناست که این رژیم از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی به دلیل ضربات مقاومت با معضل فروپاشی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: با تدبیر در مسیر سیاسی رهبران، سطح حرفه‌ای‌گری در عملیات مقاومت افزایش یافته و رژیم اشغالگر با معضل راهبردی مواجه است و گزینه‌ای برای خروج از این معضل ندارد.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین در خصوص مذاکرات جاری نیز تاکید کرد: مقاومت پاسخ خود را به توافق پیشنهادی ارائه کرد و دولت آمریکا اگر می‌خواهد به جنگ پایان دهد، باید به رژیم اشغالگر فشار بیاورد.

این مقام حماس ادامه داد: دولت آمریکا با مذاکره نمی‌خواهد دستاوردی به مقاومت بدهد و مقاومت نمی‌تواند از خواسته‌های خود که دستاورد طوفان الاقصی را حفظ می‌کند، دست بکشد. ایده‌هایی که در چارچوب توافق به مقاومت ارائه شد، شامل تله‌هایی است که مانع از تحقق خواسته‌های ملت فلسطین می‌شود.

عبدالهادی از نقش مقاومت اسلامی در لبنان به‌عنوان یک جبهه پشتیبان از مقاومت غزه قدردانی کرد و گفت: این مقاومت به نقش خود به‌عنوان یک جبهه پشتیبان برای غزه عمل کرد و به یک بازدارندگی استراتژیک بسیار مهم در سطح نظامی دست یافت.

وی همچنین تاکید کرد: توقف جنگ در جبهه لبنان پس از توقف جنگ غزه اتفاق می‌افتد و «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا این مسئله را پذیرفته است.

«آموس هوکشتاین» مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه به منظور برگزاری نشست با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی جهت پیشگیری از تشدید تنش‌ میان این رژیم و حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی سفر کرد. جبهه جنوب لبنان و شمال اراضی اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید حملات بوده است.

روز دوشنبه شبکه العربیه گزارش داد که هوکشتاین با میانجیگری نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان با حزب‌الله مذاکرات غیر مستقیمی را انجام داده و ۲ طرف درباره دستیابی به توافق اولیه‌ای رایزنی کردند که آن هم با آتش‌بس در غزه مرتبط است و به تنش‌ها پایان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.