فوت 11 حاجی ایرانی در عربستان

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به اینکه کلینیک‌های تخصصی جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات به حجاج‌ هستند، اظهار کرد: در مکاتب پزشکی و کلینیک‌های تخصصی جمعیت، کادر درمان به بیش از 11 هزار نفر از حجاج ارائه خدمت کردند.

وی ادامه داد: کادر درمان و تیم‌های واکنش سریع، همراه با حجاج ایرانی، برای انجام اعمال خود و کمک به حجاج، برای رمی جمرات می‌روند و آماده ارائه خدمات به آن‌ها هستند.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر افزود: تاکنون 11 زائر ایرانی جان خود را از دست داده‌اند و 26 زائر بستری در بیمارستان‌های عربستان داریم اما به طور کلی، وضعیت سلامت زائران ایرانی در حج، خوب و مناسب است.

کولیوند با بیان این که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های خوب و دقیقی با وزیر بهداشت و درمان و هلال‌ احمر عربستان داشته است، افزود: با این برنامه‌ریزی‌ها یک دستگاه هلی‎کوپتر برای انتقال حجاج ایرانی که نیاز به دریافت خدمات درمانی بیشتر دارند، در صحرای عرفات به ایران اختصاص یافت که خوشبختانه مورد استفاده قرار نگرفت.

وی ادامه داد: در مجموع همراهی هلال‌ احمر عربستان و وزارت بهداشت و درمان این کشور با هلال احمر ایران، خوب و دقیق است و با پشتیبانی آن‎ها و حمایت کادر درمان جمعیت، همه حجاج ایرانی در شرایط خوبی قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

ایرانی عربستان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.