زنجیره تأمین خوراک کارخانه ان جی ال ۳۱۰۰ به زودی اجرایی می شود

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در بازدید از ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران اظهار داشت: این پروژه با هدف جمع آوری و تقویت فشار گازهای همراه نفت میادین دانان، آذر و دهلران تعریف و عملیاتی اجرایی آن آغاز شده و در آینده نزدیک در مدار تولید قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در توضیح جزئیات پروژه احداث ایستگاه تقویت فشار دهلران اظهار داشت: طرح احداث ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران به‌عنوان آخرین حلقه از زنجیره تأمین خوراک کارخانه گاز و گازمایع (ان جی ال ۳۱۰۰) و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۲۵ میلیون یورو با هدف بهره‌برداری حداکثری از میدان‌های مشترک جهت جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه به میزان ۸۲ میلیون فوت مکعب در روز صورت گرفته است.

حیدری افزود: احداث و راه اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار چشمه خوش و دهلران از جمله طرح‌های اولویت دار و حائز اهمیت در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است. با اجرای این پروژه‌ها ضمن تأمین پایدار و مستمر خوراک مجتمع گاز و گاز مایع ان جی ال ۳۱۰۰ از سوزانده شدن بخش عظیمی از گازهای مشعل میادین نفتی حوزه دزفول شمالی ممانعت به عمل می‌آید و علاوه بر آثار مطلوب زیست محیطی چشمگیر، بسترهای لازم جهت حمایت از سرمایه گذاری مولد، ایجاد اشتغال پایدار و بهره گیری از توان تکنولوژیکی و فنی و مهندسی متخصصان داخلی محقق خواهد شد.

بر اساس این گزاش، کلیه مراحل تأمین مالی، تهیه کالا، نصب و راه‌اندازی طرح ایستگاه تقویت فشار دهلران توسط یک شرکت ایرانی و در مدت‌زمان ۲۳ ماه انجام گرفته است. اجرای این طرح با تمام محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های خصمانه، با تکیه بر توان و ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی در راستای تکمیل زنجیره ارزش و استفاده بهینه و صیانت از منابع در جهت تحقق جهش تولید، جلوگیری از سوختن گازهای مشعل و حفاظت از محیط‌زیست و همچنین اشتغال‌زایی در زمان اجرای طرح و ایجاد اشتغال پایدار پس از بهره‌برداری آن صورت گرفت.

براساس این گزارش محل احداث ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران، حدود ۳۵ کیلومتری از جنوب شرق دهلران واقع‌شده است. میدان نفتی دهلران در حوزه فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب از شرکت‌های تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و در غرب کشور و جزو میدان‌های مشترک با کشور عراق است و از اولویت‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در برداشت و بهره‌برداری حداکثری از میدان‌های مشترک به شمار می‌رود.

در ادامه این بازدید دو روزه از مراحل اجرایی احداث چاه‌های جدید در میدان مشترک نفتی دهلران، چاه‌های میدان نفتی دانان، چاه اکتشافی- توسعه‌ای میدان نفتی باباقیر، چاه‌های جدید میدان گازی تنگ بیجار و طرح ذخیره سازی گاز در میدان گازی بانکول بازدید بعمل آمد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.