تصویب حسابرسی شرکت‌های شهرداری پیش از تشکیل مجمع سالیانه

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره به‌روزرسانی گزارش‌های حسابرسی در شورای ششم اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که شورای ششم به محض شروع به کار دنبال کرد، موضوع پیگیری گزارش‌های حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری و مناطق 22گانه است که در 4 سال گذشته مدیریت شهر، مغفول مانده بود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره با جدیت موضوع انجام حسابرسی تمامی بخش‌های شهرداری تهران را پیگیری کردیم، ادامه داد: حسابرسان مستقر شدند و در طول 8 ماه، 306 گزارش حسابرسی برای سال‌های 1396 تا 1399، قرائت و تصویب شد.

آخوندی با تاکید بر اینکه بررسی گزارش‌های حسابرسی وظیفه قانونی شورای شهر بوده و باید در هر دوره انجام شود، بیان کرد: بعد از تکمیل گزارش‌های 4 ساله گذشته، گزارش‌های حسابرسی و صورت‌های مالی 1400 و 1401 سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق 22گانه که مربوط به دوره فعلی مدیریت شهری است، آغاز کردیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه به موقع انجام شدن حسابرسی و قرائت و ابلاغ به هنگام آن بسیار مهم است، گفت: با تصویب گزارش‌های حسابرسی شرکت‌های خاکریزآب، نوسازی ‌و مؤسسه همشهری تنها گزارش حسابرسی 3 مجموعه که شامل شرکت شهر سالم، سازمان فاوا و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی است، باقی مانده است.

وی با بیان اینکه بعد از پایان تعطیلات صحن شورای شهر گزارش‌های حسابرسی 3 مجموعه باقی مانده بررسی و تصویب خواهیم کرد، افزود: آنچه درحال حاضر حائز اهمیت است تعیین تکلیف گزارش‌های حسابرسی سازمان ها و شرکت‌های تابعه شهرداری پیش از برگزاری مجمع سالیانه شرکت‌هاست.

آخوندی تاکید کرد: برای نخستین‌بار در مدیریت شهری شاهد هستیم، که پیش از تشکیل مجمع سالیانه شرکت‌ها صورت‌ها و عملکرد مالی و حسابرسی تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران بررسی و تعیین تکلیف شده است. این اتفاق در هیچ دوره‌ای از شورای شهر تهران رقم نخورده بود و اقدامی قابل دفاع و مثبتی از شورای ششم است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: باتوجه به تکالیف تعیین شده در پایان هر گزارش حسابرسی برای تمامی مجموعه‌ها که در راستای اصلاح در فرآیند کاری و مالی آنان محسوب می‌شود، شورا به طور جدی پیگیر اجرایی شدن این تکالیف و حل مسائل و مشکلات خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.