وزیر بهداشت: 3164 پروژه بهداشتی در دولت سیزدهم اجرا شد

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در نشست خبری همراه علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت که صبح امروز در محل نهاد ریاست جمهوری آغاز شد ضمن ابراز تسلیت به علت درگذشت تعدادی از مردم در حادثه بیمارستان خصوصی قائم رشت گفت: این بیمارستان در سال 94 ساخته شد و مجوز 150 تخت داشت.

وی ادامه داد: در این حادثه 142 بیمار حضور داشتند که به علت اتصالی در مجاورت بخش مراقبت‌های ویژه ای سی یو بوده که تاکنون 9 نفر از بیماران فوت کرده‌اند و 95 بیمار نیز در بیمارستان‌های دیگر پذیرش شدند. با رصد و ارزیابی حادثه، اگر قصوری باشد به مراجع قضایی اعلام می‌شود.

عین اللهی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و سلامت پرداخت و با اشاره به توجه ویژه آیت الله رئیسی به حوزه سلامت اظهار داشت: تامین جان و نان مردم شعار اصلی رئیس جمهور شهید بود.

وزیر بهداشت آیت الله رئیسی را رئیس جمهوری ممتاز توصیف کرد و گفت: در ابتدای دولت به عنوان برنامه عدالت محور، موضوع اصلی ما پیشگیری محور بود و به همین دلیل توجه و تقویت شبکه‌های مورد توجه  قرار گرفت. بسیاری از پروژه‌های حوزه سلامت با حضور شهید آیت الله رئیسی افتتاح شد؛ آخرین یادگار ایشان در دوران حیاتشان در حوزه سلامت، افتتاح بیمارستان رازی قائمشهر پس از 17 سال انتظار بود.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم سه هزار و 164 پروژه بهداشتی را اجرا کردیم و در این طرح از خانه‌های بهداشت تا مراکز جامع اجرا شده‌اند.

عین اللهی با اشاره به شیوع بیماری تب دانگی گفت: یکی از فعالیت‌ها، مراقبت‌های مرزی است و دور کشور ما آلودگی و بیماری‌های مختلفی وجود دارد و لازم است مراقبت‌هایی در این خصوص انجام شود که به داخل نفوذ نکنند. تب دانگی در حال شیوع است و تا به امروز  80 بیمار شناسایی شدند که اغلب آنها به این کشور سفر داشتند.

وزیر بهداشت توجه به مناطق محروم را از دیگر رویکردهای وزارت بهداشت دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: 70 درصد اقدامات این وزارتخانه مربوط به مناطق کم برخوردار بوده است و 4 هزار و 300 بهورز جذب شدند و 6500 نیروی بهداشتی نیز جذب شدند و 500 خودرو شاسی بلند در اختیار خانه‌های بهداشت قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در 6 ساله قبل از دولت هیچ وسیله نقلیه‌ای به مناطق محروم داده نشده بود اما در این دولت برای خانه‌های روستایی 500 خودرو اختصاص داده شد.

عین اللهی در خصوص بیمه سلامت تاکید کرد: بیمه پایه سلامت از ابتدای انقلاب مطرح بود و در این دولت اقداماتی انجام شد که پنج دهک نخست جامعه که 12 میلیون هستند به شکل رایگان بیمه شدند و اکنون نزدیک 33 میلیون نفر بیمه هستند و هشت میلیون بچه‌های زیر هفت سال نیز به آنها اضافه می‌شوند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: چهار میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارند که پوشش بیمه برای درمان آنها مورد تاکید ما بوده است. اقدامات بیمه‌ای برای این قشر در دولت سیزدهم انجام شد، بیمه رایگان مادران باردار و کودکان نیز از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بوده است.

وی با اشاره به اینکه 126 مرکز خدمات سطح سه درمان ناباروری در دولت سیزدهم ایجاد شد، یادآور شد: تا مرداد 1400 مرکز سطح دو در درمان ناباروری در کشور نزدیک صفر بود اما امروز به 87 مرکز رسیده است. در حوزه خدمات درمانی نیز 106 پروژه تجهیز شده و تا به امروز 17 هزار تخت بیمارستانی تجهیز و افتتاح شده است به طوری که تا به امروز در دولت سیزدهم 15 درصد به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

عین اللهی در این نشست یادآور شد: قول داده بودیم که امسال هر ماه هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شود و تا پایان دولت به 18 هزار تخت بیمارستانی خواهیم رسید. آیت الله رئیسی نیز در مدت ریاست جمهوری پنج بیمارستان حضرت مهدی(عج)، غدیر، شهید سلیمانی فردیس، شهریار و، حکیم را  افتتاح کرده بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: قبل از دولت 134 مرکز تجهیز شده بود که این آمار اکنون به 494 بیمارستان رسیده است؛ برای جنوب تهران کمربند سفیدی را پیش بینی کرده بودیم که همه بیمارستان‌های جنوب تهران نیز تجهیز شوند. سرانه تخت 1/79 بوده که به 1/94 رسیده و هفت رصد افزایش سرانه تخت داشته ایم و در تختهای ویژه کودکان از 556 به افزایش دو برابری رساندیم.

وی با بیان اینکه دارو و امکانات درمانی بیماری‌های سخت هزینه بسیاری داشت، افزود: دولت در سال 1401 پنج هزار میلیارد تومان به صندوق بیماران صعب العلاج اختصاص داد و امسال 12 هزار میلیارد تومان به این صندوق اختصاص یافته است. همچنین در این دولت 100 درصد افزایش گردشگری سلامت را داشتیم. در حوزه دندانپزشکی نیز مراکز دولتی به 67 مرکز رسیده است در حالی که تا قبل از این دولت 14 مرکز بود.

عین اللهی با بیان اینکه 358 مورد تجهیزات پزشکی صنایع سنگین در کل کشور توزیع شده است، اظهار داشت: بسیاری از افراد برای انجام آزمایش‌های خود در شهرستان‌ها با نبود این دستگاه‌ها مجبور به مسافرت برای انجام آزمایش خود بودند که امروز رفع شده است.

وزیر بهداشت در جمع اصحاب رسانه تاکید کرد:در حوزه اهدا و پیوند اعضا نیز افزایش دوبرابری در تعداد پیوند اعضاء قرنیه، کبد و کلیه و ... داشتیم. در حوزه سلامت نیز، در انتخابات از برنامه‌ها خیلی می‌شنویم اما ما امروز در دولت آقای رئیسی یک کارنامه داریم که در همه حوزه‌ها و تمام موفقیت‌ها را مرهون رئیس جمهور شهید هستیم. شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که در کشور تعطیل شده بود در این دولت سه جلسه برگزار شد.

در حال تکمیل...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.