تاکید نیکزاد بر اصلاح‌ سازوکار قیمت‌گذاری خودرو

به گزارش خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، علی نیکزاد در جلسه علنی امروز قوه مقننه پس از ارائه گزارش وزیر صمت پیرامون نحوه اجرای قانون ساماندهی خودرو و میزان تحقق احکام و الزامات قانونی آن گفت: درباره واردات خودروهای کارکرده علی‌رغم پیگیری‌های متعدد نظارتی مجلس هنوز آیین‌نامه مرتبط با واردات این خودروها از سوی دولت ابلاغ نشده است و دلیل آن نیز کمبود منابع ارزی اعلام می‌شود. ما انتظار داریم به این موضوع رسیدگی شود.

وی با اشاره به کیفیت خودروها گفت: لازم است ارتقای فناوری در بخش خودرو را شاهد باشیم و راهکار آن نیز اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است. باید شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های خودروسازی بزرگ کار کنند تا شاهد انتقال تکنولوژی به این حوزه باشیم.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه ساز و کار قیمت‌گذاری خودرو از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود، گفت: اکنون هم خودروساز ناراضی است و هم مردم ناراضی. از سوی دیگر اجرای تعهد خودروسازان در عرضه خودرو است. باید به تعهدات خود پایبند بوده و در زمان تعیین شده خودروها را تحویل دهند.

نیکزاد بیان کرد: اولویت داشتن خودروهای برقی و هیبریدی موضوعی است که باید وزارت صمت با کمیسیون صنایع بنشینند و هم‌افزایی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع اسقاط خودرو از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت:  نمی‌شود ما اسقاط خودرو نداشته باشیم و روز به روز به تعداد خودروها اضافه شود. آنگاه بحث آلایندگی هوا و ناترازی بنزین چگونه حل خواهد شد؟ انتظار می‌رود یک تحول اساسی در حوزه خودرو به نفع مردم صورت گیرد.

انتهای‌پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.