دفتر رسانه‌ای دولتی: نوار غزه به سرعت به‌ سمت قحطی و گرسنگی پیش می‌رود

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه اعلام کرد که نوار غزه به‌سرعت به سمت قحطی و گرسنگی پیش می‌رود و رژیم صهیونیستی و آمریکا مانع ورود کمک‌ها می‌شوند.

به گزارش ارز پرس، دفتر رسانه‌ای دولتی غزه با بیان اینکه نوار غزه به‌سرعت به سمت قحطی و گرسنگی پیش می‌رود و رژیم صهیونیستی و آمریکا مانع ورود کمک‌ها می‌شوند، اعلام کرد: ما خواستار مداخله بین‌المللی فوری برای توقف این جنایت هستیم.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، دفتر رسانه‌ای دولتی غزه همچنین اعلام کرد ۳۵۰۰ کودک به دلیل سوء تغذیه و کمبود مکمل‌های غذایی و واکسیناسیون در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این نهاد اعلام کرد: ما از جامعه جهانی و تمامی کشورهای جهان آزاد می‌خواهیم این جنایت را که ناقض قوانین بین‌المللی است، محکوم کنند.

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه تاکید کرد: ما اشغالگران و دولت آمریکا را مسؤول کامل پیامدهای خطرناک این جنایت علیه ملت فلسطین در نوار غزه می‌دانیم.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۵۶۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران کودک دیگر نیز زخمی شدند. این وزارتخانه گزارش داد که بیش از ۷۰ درصد شهدای جنگ علیه غزه، زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

رسانه دولتی گرسنگی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.