حجاج ایرانی با انجام اعمال ایام تشریق منا را ترک می‌کنند

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، بیش از 87 هزار زائر ایرانی امروز سه‌شنبه پس از سه روز بیتوته در سرزمین منا و انجام رمی جمرات سه‌گانه با این سرزمین وداع کرده و عازم مکه مکرمه می‌شوند.

غلامرضا رضایی؛ مدیر عملیات حج 1403 در این باره اظهار کرد: از صبح امروز (12 ذی‌الحجه به وقت عربستان) حجاج ایرانی اعمال سومین روز حضور در منا و رمی جمرات را انجام داده و با حدود 400 دستگاه اتوبوس از منا به مکه منتقل می‌شوند.

وی گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده، اتوبوس‌ها از ظهر در نزدیکی خیمه کاروان‌های ایرانی مستقر می‌شوند و کار نقل و انتقال زائران در بعدازظهر انجام می‌شود.

به گفته وی، عملیات انتقال توسط حمل و نقل ترددی دو مرحله دارد که مرحله اول آن نیمه‌شب دوشنبه برای 18 هزار نفر از معذورین انجام شد و مرحله دوم از بعدازظهر امروز است و قبل از آن هم وسایل و ساک حجاج با کامیونت به هتل‌ها ارسال می‌شود.

وی افزود: حاجیانی که محل اقامتشان در مکه دورتر از منطقه منا واقع شده است با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند و برخی نیز که هتل‌هایشان نسبت به منطقه منا نزدیک است ترجیح می‌دهند با پای پیاده به محل اسکان خود بروند.

مدیرعملیات حج 1403، وضعیت عمومی زائران را خوب عنوان کرد و گفت‌: انجام مناسک حج توسط حجاج کشورمان در ایام تشریق طبق برنامه‌ریزی‌ها و بحمدالله بدون مشکل خاصی پیش رفته است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.