تصویب آیین‌نامه ایمن‌سازی و استحکام‌بخشی تأسیسات گردشگری

به گزارش خبرنگار حوزه دولت پایگاه خبری ارز پرس، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: فردا سومین دوره تجلیل و نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی برگزار می‌شود؛ این ابتکار برای اولین‌بار است تا پیشکسوتان این عرضه مورد تجلیل قرار بگیرند.

وی افزود: از 8 نفر از نخبگان این عرصه تجلیل می‌شود و از شخصیت ارزنده رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی به‌عنوان حامی بزرگ میراث فرهنگی نیز تقدیر خواهد شد. این برنامه افزایش سطح میراث فرهنگی جامعه، انتقال تجربیات و معرفی الگوها در این زمینه خواهد بود. رئیس‌جمهور شهید بارها از ارزش این کار تقدیر کرده بودند.

وزیر گردشگری گفت: آیین‌نامه حمایت از ایمن‌سازی و استحکام‌بخشی تأسیسات گردشگری در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید. ما در این زمینه خلا قانونی داشتیم و این آیین‌نامه با دستگاه قضایی هماهنگ شده و در دولت مصوب شده است. با این آیین‌نامه تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی به سه گروه تقسیم می‌شود.

ضرغامی بیان کرد: تشخیص پرخطر بودن و عدم استحکام یک بنا در یک کارگروه خارج از وزارت گردشگری صورت می‌گیرد و بعد از تشخیص، بانک‌ها باید تامین منابع لازم را داشته باشند و بعد از مدتی باید این کار اجرا شود.

ادامه دارد...

 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.