گزارشی از 1000 روز تلاش وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، نشست سخنگوی دولت با وزیر ارتباطات و رئیس سازمان اداری استخدامی برگزار شد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست خبری روز سه‌شنبه، 18 خرداد 1403، به تشریح دستاوردهای 1000 روزه این وزارتخانه در دولت سیزدهم پرداخت. وی در این نشست ضمن قدردانی از فرصت ارائه گزارش، عنوان کرد: به منظور اطلاع‌رسانی شفاف به مردم عزیز ایران، اقدامات انجام شده در این دوره را در قالب گزارشی تحت عنوان "1000 روز خدمت" گردآوری کرده‌ایم. همچنین خلاصه‌ای از این اقدامات در قالب کتابچه‌ای طی یکی دو هفته آینده منتشر خواهد شد.

زارع‌پور در ادامه به تشریح اهم اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت و گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، ارتقای سرعت و کیفیت اینترنت، از جمله اقدامات جدی و اساسی این وزارتخانه در 1000 روز گذشته بوده است. در این راستا، در لایه‌های مختلف شبکه‌های ارتباطی سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی صورت گرفته و عقب‌ماندگی‌های گذشته در حال جبران است.

وی در خصوص وضعیت اینترنت ثابت در کشور گفت: ایران سال‌ها در حوزه اینترنت ثابت جزو آخرین کشورهای دنیا بود. با درک این معضل، بزرگترین پروژه ارتباطی کشور تحت عنوان طرح فیبر نوری راه‌اندازی شد. علیرغم چالش‌های اولیه، با انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری‌های 600 شهر، این طرح تاکنون در 150 شهر به طور کامل اجرا شده است. در فاز نخست این طرح، فیبر نوری به نزدیکی خانه‌ها برده شده و در حال حاضر مراحل اتصال در حال انجام است. تاکنون 8 میلیون خانوار ایرانی به اینترنت فیبر نوری دسترسی پیدا کرده‌اند.

 

در حال تکمیل ...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.