تجلیل مرکز وکلا از نویسنده کتاب‌ "علی(ع) از زبان علی(ع)"

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه امروز چهارشنبه 30 خرداد و در آستانه عید غدیرخم از حجت‌الاسلام محمد محمدیان؛ نویسنده کتاب‌های "علی(ع) از زبان علی(ع)" و "حدیث غدیر از زبان امیرالمؤمنین(ع)" تجلیل کرد.

حسن عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیانی سخنانی کوتاه در مراسم تجلیل از حجت‌الاسلام محمدیان تأکید بر گرامی‌داشت روز غدیر را یادآور شد و گفت: کتاب فاخری را پیشنهاد دادند که آن را مطالعه کنیم و بعد از خواندن آن دیدیم که اثر بسیار شاخص و قابل توجهی است. در ادامه برای قدردانی از نویسنده کتاب، تصمیم گرفته شد تا در آستانه عید غدیر از حجت‌الاسلام محمدیان برای تالیف این کتاب تجلیل کنیم.

حجت‌الاسلام محمدیان هم نعمت محبت علی(ع) را عظیم‌ترین نعمت دانست و اظهار کرد: علی(ع) به‌عنوان قرآن ناطق از معجزات پیامبر(ص) است و هر کجا این معجزه را درست معرفی کنیم همه مقابل آن خضوع می‌کنند.

وی افزود: خروجی مکتب پیامبر(ص) یعنی علی(ع)؛ و خداوند در این وجود ایشان به‌گونه‌ای تجلی کرده که کم‌بیناترین انسان‌ها هم می‌توانند نور آن را احساس کنند.

این نویسنده ادامه داد: امام صادق(ع) در توضیح اینکه علی(ع) چگونه علی(ع) شد می‌فرماید؛ علی(ع) به دو خصلت علی(ع) شد، او راست می‌گفت و امانتدار بود.

محمدیان ادامه داد: برخی فکر می‌کنند جریان غدیر شکست خورد، اما غدیر موفق‌ترین طرح پیامبر(ص) در عمل بود. البته همه‌ اهداف غدیر اتفاق نیفتاد و هیچ پیامبری به همه اهدافش نرسید چون دنیا، دنیای اختیار است؛ اما در غدیر، امانت حفظ دین بر دوش علی(ع) گذاشته شد که آن را حفظ کرد هرچند خیلی آسیب دید.

وی ادامه داد: از روزی که به ذهنم رسید تا امیرالمؤمنین را زبان خودشان معرفی کنم، با منابع بسیاری آشنا شدم و هفت جلد گردآوری شد که کتاب "علی(ع) از زبان علی(ع)" خلاصه آن است و بدون اضافه کردن کلمه‌ای توصیفات امام علی(ع) از خودش در کتاب آمده است.

به گزارش ارز پرس، کتاب علی(ع) از زبان علی(ع)" به همت دفتر نشر معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نشر داده شده است. این کتاب از نخستین سال انتشار در سال 1396 تا کنون به چاپ سی‌وهفتم با تیراژ 97 هزار جلد رسیده است. همچنین کتاب "حدیث غدیر از زبان امیرالمؤمنین(ع)" هم از سوی انتشارات دفتر نشر معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سال 1402 وارد بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.