قاضی‌زاده در مناظره:دارایی‌های دولت باید به مردم واگذار شود

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس،‌ دومین مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، از دقایقی قبل با حضور 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری و با موضوع «اقتصادی و سرفصل خدمات رسانی عدالت محور دولت»  آغاز شد.

سوالات کارشناسان در بخش اول مناظره به شرح زیر است:

پرسش مردمی: برنامه شما برای منصفانه سازی یارانه سوخت چیست؟

مهدی امیدوار (سخنگوی اتاق اصناف ایران): امسال 450 هزار میلیارد به ارز 28500 تخصیص داده شده است، آیا این را بهتر است به ابتدای زنجیره تولید بدهیم یا دولت در قالب کالا برگ و کالا به مصرف کننده بدهد؟

پرسش مردمی: برنامه شما برای عادلانه کردن یارانه‌ها چیست؟

مرتضی بختیاری (رئیس کمیته امداد): با کمک مجلس در برنامه توسعه آمده است که در پایان برنامه فقط مطلق به صفر برسد، برنامه شما برای توانمندسازی افراد جامعه و بویژه نیازمندان برای گرفتار نشدن در تله فقر چیست؟

جلیل بشارتی (معاون اسبق مناطق محروم ریاست جمهوری): شهرهای بزرگ در حال گسترش زیاد است؛ الان 30 درصد روستا و 70 درصد شهرها هستند. برنامه شما برای گسترش عادلانه این مسئله چیست؟

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول دومین مناظره تلویزیونی گفت: من پیروزی تیم والیبال ایران در مسابقه با آمریکا و هلند را تبریک می‌گویم که در نتیجه تعویض مربی خارجی با داخلی صورت گرفت و نشان داد ماحصل اعتماد به درون پبروزی‌های بزرگ است.

وی افزود: اسلام جامعه را مرفه و فقر را معادل بی ایمانی می‌داند و لذا وظیفه حکومت اسلامی این است که نگذارد فقر در جامعه گسترش یابد و از  همه کسانیکه امکان تامین معاش خودشان را ندارند، دستگیری کند.

.

قاضی‌زاده عنوان کرد:‌ ما در دهه 90 چون رشد اتقصادی منفی داشتیم سفره مردم 30 درصد کوچک شد و متاسفانه شکاف طبقاتی بیشتر شد. 100 میلیارد دلار در جامعه توزیع کردیم اما به نفع مردم نشد و به نفع کسانیکه شد که می‌توانستند در جامعه از یارانه بیشتر استفاده کنند. الان کار بجایی رسیده که باید بخشی از حامل‌های انرژی را وارد کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: الان 30 درصد جمعیت ایران درآمدی کمتر از 12 میلیون دارند که باید تقویت شوند و در برخی خانواده‌‌ها یک شاغل هم وجود ندارد. بنابراین اقدام اساسی توسعه شغل و ارتقا وضعیت درآمدی مشاغل است.

وی تاکید کرد: اول باید دارایی‌هایی که در اختیار دولت است ر ا به مردم واگذار کنیم و بعد هم اصلاح سازوکارهای مندرج در هدفمندی یارانه‌ها را انجام دهیم. باید قانون هدفمندی یارانه را اجرا کنیم تا همه خانواده‌ها بتوانند از آن استفاده کنیم.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.