کمبود گاز در استرالیا به دنبال سرمای شدید هوا

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از رویترز، سرمای هوا تقاضا برای برق و گرمایش را در بحبوحه تعطیلی اصلی‌ترین پالایشگاه گاز شرق استرالیا افزایش داده و باعث کمبود گاز در این بخش از کشور شده است.
اپراتور بازار انرژی استرالیا (AEMO) برای کمک به تقویت عرضه، از تولیدکنندگان گاز در ایالت کویینزلند که شامل شرکت‌های شل، اوریجین انرژی و سانتوس می‌شود خواسته گاز را به ایالت‌های جنوبی بفرستند.
این اپراتور طی اطلاعیه‌ای در مورد افزایش خطر کمبود عرضه گاز طی زمستان در استرالیا هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است:« عرضه گاز در سیستم تمام سواحل شرقی یا بخش‌هایی از آن احتمالاً برای برطرف کردن تقاضا کافی نخواهد بود».
تقاضا برای گاز در استرالیا جهت تولید برق و گرمایش به خاطر مختل شدن تولید برق بادی و خورشیدی افزایش یافته است.
در این بین، اصلی‌ترین پالایشگاه گاز استرالیا که عرضه به ایالت‌های جنوبی را بر عهده دارد و مشترکاً توسط شرکتهای اکسون موبیل، اسو و وودسی‌انرژی مدیریت می‌شود، مجبور شده تولید خود را به خاطر طولانی شدن عملیات تعمیرات و نگهداری، بیش از مدت پیش‌بینی شده پایین بیاورد.
گاز برای استرالیا یک عامل حیاتی جهت انتقال به انرژی‌های پاک‌تر است. این کشور تلاش می‌کند به سرعت وابستگی خود به نیروگاه‌های دارای سوخت زغال سنگ را به صفر برساند و برای رسیدن به این هدف قراردادهای جدید بلند مدت بسیاری امضا کرده است.
اما اپراتور بازار انرژی استرالیا ضمن هشدار نسبت به کمبود احتمالی گاز خواستار سرمایه‌گذاری‌های جدید برای جلوگیری از این مشکل شده است.
انتهای پیام/37

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.