هشدار درباره فاجعه انسانی در رفح/ مقاومت، بالگرد اشغالگران را هدف قرار داد

نظامیان اشغالگر برای دویست و پنجاه و نهمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه و کشتار غیرنظامیان در بحبوحه وضعیت انسانی فاجعه بار در نوار غزه به جنایت نسل کشی، محاصره و آواره شدن بیش از ۹۵ درصد از جمعیت نوار غزه ادامه می‌دهند.

به گزارش ارز پرس، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند: هواپیماها و توپخانه‌های اشغالگران امروز جمعه به حملات و بمباران شدید خود در مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند و منازل، تجمعات آوارگان و خیابان‌ها را هدف قرار دادند و ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشتند.

منابع پزشکی به الجزیره گفتند: ۱۴ تن در حملات اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه از سحرگاه امروز تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

نیروهای اشغالگر در بحبوحه بمباران هوایی و توپخانه‌ای و ارتکاب کشتارهای هولناک به تهاجم زمینی خود به محله‌های بزرگ رفح ادامه می‌دهند.

دفاع مدنی غزه اعلام کرد، نیروهای آن در استان غزه پس از هدف قرار دادن گاراژ شهرداری در خیابان الوحده در مرکز شهر غزه توسط اشغالگران، چهار شهید از بین کارکنان شهرداری غزه را بیرون آوردند و گروه‌های امداد همچنان در حال جستجوی مفقودین زیر آوار هستند.

بر اثر بمباران گاراژ شهرداری غزه توسط هواپیماهای اشغالگر تعدادی از شهروندان نیز شهید شدند. همچنین بر اثر بمباران نیروهای اشغالگر در محله الفخاری در جنوب شرقی خان یونس سه تن به شهادت رسیدند.

هواپیماهای اشغالگران همچنین چندین حمله به غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه انجام دادند. توپخانه اشغالگران نیز شرق دیرالبلح، شهرک المصدر و شرق اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

هواپیماهای صهیونیست‌ها در ادامه، نزدیکی محله السعودی در غرب شهر رفح را بمباران کردند. هواپیماهای اشغالگر شمال النصیرات را همزمان با گلوله باران شدید توپخانه بمباران کردند.

هلال احمر غزه اعلام کرد: هدف قرار دادن مراکز بهداشتی و مسکونی توسط اشغالگران، تعداد قربانیان را افزایش می‌دهد و کار ما را با مشکل مواجه می‌کند.

این نهاد تاکید کرد که وضعیت در شمال نوار غزه با بازگشت شبح قحطی، فاجعه بار است.

این در حالی است که گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی گفت: بالگرد رژیم صهیونیستی را هنگام بازگشت از تخلیه کشته‌ها و مجروحان کمین شابوره که روز گذشته در شرق رفح انجام شد، با موشک سام-۱۸ هدف قرار دادیم.

هشدار درباره فاجعه انسانی در رفح/ مقاومت، بالگرد اشغالگران را هدف قرار داد
نیروهای مقاومت فلسطین در حال آماده سازی خمپاره

رئیس بیمارستان کمال عدوان: در غزه دوباره شیوع بیماری وجود دارد

رسانه‌های فلسطینی به نقل از رئیس بیمارستان کمال عدوان در نوار غزه گزارش دادند: ما در شمال نوار غزه هیچ گونه اقلام اولیه به ویژه غذای کودکان را دریافت نکرده‌ایم. برخی از بیماری‌ها مانند هپاتیت و اختلالات دستگاه گوارش دوباره شروع به شیوع یافتن کرده‌اند.

وی ادامه داد:‌ ما خواستار ورود سوخت، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی هستیم زیرا در نوار غزه با یک فاجعه روبرو هستیم.

رسانه‌های فلسطینی در عین حال به نقل از احمد صوفی، شهردار رفح در جنوب نوار غزه نوشتند که کل شهر رفح منطقه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و این شهر در حال تجربه یک فاجعه انسانی است و مردم در حال جان دادن در چادرهای خود به دلیل بمباران اشغالگران هستند.

هشدار درباره فاجعه انسانی در رفح/ مقاومت، بالگرد اشغالگران را هدف قرار داد
نمایی از وضعیت رفح

وی با تایید اینکه در حال حاضر هیچ بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی در این شهرستان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ساکنان و آوارگان شهر بیش از ۴۵ روز است که از هرگونه ملزومات زندگی محروم هستند.

صوفی گفت که خانه‌ها در جنوب خیابان ابوبکر الصدیق و بلوک‌های مسکونی کاملاً ویران شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.