بوئینگ در انتصاب مدیرعامل جدید ناکام ماند

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از راشاتودی، نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که برخی از افراد باسابقه و برجسته پیشنهاد غول هوافضای آمریکا یعنی شرکت بوئینگ را برای مدیرعاملی و اداره آن رد کرده‌اند چرا که این شرکت سازنده هواپیما بر سر مسائل ایمنی محصولاتش به شدت زیر ذره بین است.

بوئینگ در ماه مارس اعلام کرد که مدیر عامل فعلی یعنی دیوید کالهون، تا پایان سال به عنوان بخشی از تغییرات مدیریت با هدف احیای اعتبار و آوازه این شرکت، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

این در حالی است که هواپیماهای این شرکت در سال جاری میلادی با حوادث متعددی مواجه شده‌اند، که شروع آن کنده شدن درب هواپیمای 737 مکس هنگام پرواز خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه بود.

اداره هوانوردی فدرال (FAA) تحقیقات متعددی را در مورد بوئینگ آغاز کرده است. افشاگران ادعا کرده‌اند که 737 مکس، 787 دریم لاینر و 777 مشکلات جدی در تولید داشتند.

به عنوان بخشی از یک تحقیق، کالهون، مدیر عامل این شرکت، روز سه‌شنبه توسط سناتورهای آمریکایی به خاطر سوابق ایمنی برخی محصولات این شرکت مورد انتقاد قرار گرفت.

وال استریت ژورنال (WSJ) به نقل از منابع آگاه فاش کرد که لری کالپ، مدیر عامل شرکت هوافضای جنرال الکتریک که کاندیدای اصلی برای سمت مدیرعاملی بوئینگ بود، درخواست این شرکت را برای تصدی این پست رد کرده است.

به گفته این نشریه، کالپ یک رهبر در زمینه "تولید ناب" شناخته می شود. تولید ناب یک فلسفه مدیریتی است که بر کاهش ضایعات و در عین حال بهبود مستمر کیفیت تمرکز دارد.

کالپ اعلام کرده است که قصد دارد در شرکت جنرال الکتریک بماند.

بر اساس این گزارش، دیگر نامزدهای بالقوه مانند استفانی پاپ، مدیر عامل بخش هواپیماهای تجاری بوئینگ، و پت شاناهان، مدیر عامل شرکت اسپیریت ایروسیستمز Spirit AeroSystems، در مسیر خود برای رسیدن به مدیر عاملی با مشکلات مختلفی روبرو هستند.

دیوید گیتلین، مدیر عامل شرکت لوازم خانگی "کریر" که یکی از اعضای هیئت مدیره بوئینگ نیز می‌باشد، در ماه آوریل درخواست کرده بود که از لیست رقبای احتمالی برای مدیرعاملی بوئینگ حذف شود.

نشریه وال استریت همچنین تأکید کرد که مدیران بوئینگ گفته‌اند که امیدوارند تا پایان ژوئن در این باره به توافق برسند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.