قالیباف در مناظره:متاسفانه مردان برای زنان تصمیم می‌گیرند

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس،  سومین مناظره انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شامگاه امروز جمعه (1 تیر) با موضوع فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

ساختار این مناظره اینگونه است که ابتدا سوالات کارشناسان فرهنگی و اجتماعی مطرح می‌شود و کاندیداها طی فرصت‌های جداگانه به یک یا چند سوال مطرح شده پاسخ می‌دهند.

سوالات کارشناسان در این بخش عبارت است از:

- پرسش مردمی: برای مهدهای کودک ارزان قیمت چه برنامه‌ای دارید؟
- برای آینده جوانان و ازدواجشان چه برنامه‌ای دارید؟
- چگونه باید اعتراضمان به وضعیت را نشان دهیم که جزو اغتشاشات نشویم؟
- مجدانی:‌ راهکارشان برای آسیبهای سبک زندگی اسلامی چیست؟
- فتح‌اللهی: حل مساله آمار بالای سقط جنین در کشور را جزو راه حلهای حل مشکل جمعیت می دانید؟
- رحمانی: در برابر پدیده بی حجابی غیر از رویکرد فرهنگی چه راهکاری را مدنظرتان است؟

قالیباف در بخش اول مناظره سوم، اظهار داشت: بدون شک امروز خانواده مهمترین جایی است که باید مورد حمایت دولتها قرار بگیرد که در دولت چهاردهم به آن توجه ویژه‌ای خواهیم داشت؛ بر این باوریم که جایی که باید مورد توجه باشد، خانواده است که می‌تواند بر مشکلات فائق شود.

وی با بیان اینکه اگر ایران قوی می‌خواهیم باید خانواده قوی داشته باشیم، افزود: زن محور حرکت در خانواده است.حتما نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم ولی حتماً عدالت جنسیتی در اولویت کار ماست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: زن به عنوان مادر و همسر و تربیت کننده فرزندان و مادرخرج در خانه است؛ هر بی‌تدبیری و اشکال و مشکل اقتصادی که می‌بینیم، زن هست که در خانواده جبران همه کاستی‌ها را از سطح ملی تا خانواده را انجام می‌دهد. تنها کسی که غمخوار و غمگسار خانواده است مادر است.

قالیباف با بیان اینکه کاستی بی‌تدبیری و مشکلات اقتصادی را زن در خانواده جبران می‌کند، تاکید کرد: در آنجایی که می تواند بر مشکلات فائق بیاد خانواده است زیرا خانواده عنصر و سلول جامعه است زن محور آن است نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم، اما عدالت جنسیتی را قبول داریم.

.

وی ادامه داد: فرهنگ زنانه‌ترین عنصر جامعه است؛ لذا بنده بر این اعتقاد دارم که زنان پیشران پیشرفت ایران هستند؛ از این رو انقلاب این فرصت را داد و امام و شهدا این فرصت را فراهم کردند که زنان به اجتماع بیایند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: این قول را می‌دهم که در دولت بعد به گونه‌ای عمل کنیم که زن را در دوراهی قرار ندهیم که یا زن خانه دار باشد یا موثر در جامعه، باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که یا هر دو را انتخاب کنند یا یک از این دو را.

وی ادامه داد: متاسفانه هر نشستی درباره زنان داریم، مردان می‌نشینند و راجع به زنان تصمیم می‌گیرند.

در حال تکمیل...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.