پزشکیان در مناظره: برخورد ما با زنان و دختران اخلاقی نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس،‌ سومین مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، با حضور 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری و با موضوع «سبک زندگی»  آغاز شد.

سوالات کارشناسان در این بخش عبارت است از:

- پرسش مردمی: برای مهدهای کودک ارزان قیمت چه برنامه‌ای دارید؟
- برای آینده جوانان و ازدواجشان چه برنامه‌ای دارید؟
- چگونه باید اعتراضمان به وضعیت را نشان دهیم که جزو اغتشاشات نشویم؟
- مجدانی:‌ راهکارشان برای آسیبهای سبک زندگی اسلامی چیست؟
- فتح‌اللهی: حل مساله آمار بالای سقط جنین در کشور را جزو راه حلهای حل مشکل جمعیت می دانید؟
- رحمانی: در برابر پدیده بی حجابی غیر از رویکرد فرهنگی چه راهکاری را مدنظرتان است؟

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول سومین مناظره تلویزیونی طی سخنانی اظهار داشت: در حوزه سبک زندگی ما باید آموزش را از مدرسه و مهدکودک آغاز کنیم. تمام این سوالاتی که مطرح شده ریشه‌اش در مدارس است. 

وی افزود: من در زندگی شخصی‌ام چهار بچه داشتم و یک روز من کشیک می‌دادم و همسرم بچه‌ها را نگه می‌داشت و روز بعد او کشیک می‌داد و من بچه‌ها را نگه می‌داشتم و با هم می‌توانستیم کارها را پیش ببریم. 

پزشکیان خاطرنشان کرد: من وقتی برخوردهایی که در خیابان‌ها با دختران و زنان می‌شود را می‌بینم که گاهی اوقات اگر اعتراض هم بکنی برایت پرونده درست می‌کنند، به این سوال می‌رسم که مگر ما  این بچه‌ها و دختران را تربیت نکردیم، مگر بیگانگان  بودند که آنها را تربیت کردند.  متاسفانه ما به جای اینکه خودمان را نقد کنیم که چرا این اتفاق افتاده، در بیرون برخوردهایی را با دختران مردم می‌کنیم که آدم نمی‌تواند بپذیرد که این برخوردها می‌تواند مشکلی را حل کند. 

.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: الان مثلا لایحه تامین امنیت زنان و جلوگیری از خشونت علیه زنان هنوز در مجلس باقی مانده و ما خشونت را نتوانستیم حل کنیم ولی اینجا می‌گوییم باید به زنان احترام گذاشته شود.خدا در قرآن به رسول اکرم می‌گوید که به خاطر رحمت خدا بود که تو با این مردم ملایم بودی و اگر برخورد خشن با مردم می‌کردی کسی دور تو جمع نمی‌شد. برخورد ما در جامعه با این قشر اخلاقی نیست. 

وی افزود: ما باید برگردیم ببینیم که در مدرسه، مسجد و محله چگونه اینها را آموزش دادیم که به اینجا رسیده‌اند. ما از مدرسه می‌توانیم سبک زندگی بچه‌ها را تغییر دهیم. در مدرسه نیز تا زمانی که معلمان بازآموزی ندارند و حقوقی که به آنها می‌دهیم کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و تبعیضاتی که در نوع آموزش در مقاطع مختلف هست، برطرف نشود، نه تنها مشکل حل خواهد شد بلکه تداوم این وضعیت موجب می‌شود که آدم‌هایی تربیت شوند که عقده‌ای هستند.

پزشکیان گفت: اگر بخواهیم اینها درست شود باید به ریشه‌ها بپردازیم و رفتار و عمل خود را عوض کنیم و در عمل و واقعیت با اینها عمل کنیم چرا که تئوری گفتن کار راحتی است. 

خبر در حال تکمیل است...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.