جلیلی در مناظره: زنان نگران سانسور شدن نقششان هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، سعید جلیلی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سومین مناظره‌ی انتخاباتی که با موضوع فرهنگی و اجتماعی شامگاه جمعه 1 تیرماه برگزار شد، حاضر شد.

 

سوالات کارشناسان در این بخش عبارت است از:

- پرسش مردمی: برای مهدهای کودک ارزان قیمت چه برنامه‌ای دارید؟
- برای آینده جوانان و ازدواجشان چه برنامه‌ای دارید؟
- چگونه باید اعتراض‌مان به وضعیت را نشان دهیم که جزو اغتشاشات نشویم؟
- مجدانی:‌ راهکارشان برای آسیب‌های سبک زندگی اسلامی چیست؟
- فتح‌اللهی: حل مساله آمار بالای سقط جنین در کشور را جزو راه‌حل‌های حل مشکل جمعیت می‌دانید؟
- رحمانی: در برابر پدیده بی‌حجابی غیر از رویکرد فرهنگی چه راهکاری را مدنظرتان است؟

جلیلی طی سخنانی در بخش اول سخنان خود در این مناظره بیان کرد: اگر کشور ما در طول تاریخ و بعد از انقلاب اسلامی داشته، مرهون نقش‌آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف است. مورگان شوستر 11 ماه در ایران بوده و از عزم زنان مسلمان ایرانی می‌گوید و به عزت زنان مسلمان ایرانی درود می‌فرستد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در چند سال اخیر دیدیم که دشمنان بر موضوع زن در ایران متمرکز شده‌اند؛ آیا این نقطه ضعف ما بوده و یا نقطه قوت؟ من عمیقا معتقدم دلیل اینکه امروز بر این مساله متمرکز شده‌اند  چون می‌دانند این یک نقطه قوت انقلاب اسلامی است که ایران می‌تواند با آن موفقیت‌های خود را به رخ بکشد و تمدن غرب که در این موضوع به بن‌بست و چالش‌های جدی رسیده که خودشان به آن اعتراف دارند را به چالش بکشاند.

جلیلی گفت: کسانی که برابر کشتار ده‌ها هزار زن در فلسطین سکوت می‌کنند و بلکه با قاتلان آنها عکس یادگاری می‌گیرد و امثال مکرون و بایدن درباره موضوع زن در ایران فعال می‌شوند. آن‌ها می‌بینند اگر کشور در عرصه مقاومت و پیشرفت داشته چون نیمی از جمعیت یعنی زنان را کنار نگذاشته و بلکه وارد صحنه کرده و مدلی را به جهان نشان می‌دهد که آنان متحیّر مانده‌اند. زن مسلمان می‌تواند دانشمند و مادر نمونه بوده و در عرصه‌های مختلف فعال باشد.

وی عنوان کرد: چیزی که زنان ما از آن نگران هستند این است که چرا نقش، جایگاه و نقش‌آفرینی زن سانسور می‌شود. ما امروزه موفقیت‌های بزرگی در کشور داریم و مادران شهدا و همسران شهدا موفقیت‌های بزگ را رقم زدند و در کشور زنان داشمندی و ارزشمندی داریم که در عرصه‌های علمی کار می‌کنند.

.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بازدید اخیر خود از شرکت مپنا خاطرنشان کرد: آن‌جا 250 کارشاس‌ ارشد بود که کارهای بزرگی را انجام دادند و نیمی از آنان زنان بودند. زن در ایران با حجاب و حیا، یک نمونه دقیق را به جهان نشان می‌دهد.

جلیلی اظهار داشت: زمانی که معاون اروپای وزارت خارجه بودم، به نروژ رفته بودم و یک زن نروژی که مدتی را در ایران سپری کرده بود می‌گفت چرا شما از این نطقه قوت‌ها دفاع نمی‌کنید؟

وی اضافه کرد: شهید قاسم سلیمانی گفته بیان کرده بود که من می‌خواهم که مانند پدران جامعه به مسئولیت حراست جامعه توجه داشته باشند و به‌خاطر احساسات و جلب آرای احساسی زودگذر از اخلاقیاتی حمایت نشود که طلاق را در جامعه توسعه دهد و خانواده را از هم بپاشاند. این وصیت‌نامه شهید قاسم سلیمانی است که جان خود را در دفاع از زنان سرزمین‌مان در مقابله با داعش و تحجّر فدا کرد اما می‌توان فهمید که نقطه‌ی قوت ما چیست.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.