ورود فناوری ساخت یک هفته‌ای مسکن روستایی به کشور

محمدحسین رحمانی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم بنیاد مسکن متولی مسکن روستاها در کشور است، نباید آنرا مانند 50 سال قبل بسازیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر پنل‌هایی آمده که طی یک هفته در روستاها مسکن می‌سازیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی بنیادی با نام «بنیادتک» که حوزه دانش‌بنیان و فناوری‌های بنیاد مسکن را پیگیری می‌کند، افزود: تمام حوزه‌های خدمات بنیاد مسکن به فضای فناوری وارد شده است. به‌عنوان مثال وام مسکن روستایی، پروانه ساخت، تعیین ناظر و ... جز خدمات غیرحضوری به روستاییان است.

معاون برنامه‌ریزی بنیاد مسکن با اشاره به این‌که تمام خدمات به‌صورت در سامانه مکانیزه ارائه می‌شود، یادآور شد: بنیاد مسکن با شناسایی مراکز حوزه مسکن، آنها را با هدف رشد، حمایت می‌‌کند.

رحمانی خلیلی تاکید کرد:‌ بنیاد مسکن برای حمایت از گروه‌های جهادی در قالب کمک حساب 100، پیمانکاری و ... برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده است. بنیاد مسکن نهاد حاکمیتی است و نماینده ولی فقیه در آن مستقر است و با تغییر دولت‌ها سیاست‌های آن تغییر نمی‌کند.

وی گفت: یک برنامه راهبردی 5 ساله را همزمان با برنامه هفتم توسعه طراحی کرده‌ایم. این کار برای اولین‌بار انجام شده و مطابق آن نقش مردم (شرکت‌های دانش‌بنیان، گروه‌های جهادی، پیمانکاران) چند برابر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

فناوری روستایی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.