جزییات فروش اموال کوروش کمپانی و چای دبش

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، عبدالمجید اجتهادی رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اقدامات سازمان اموال تملیکی در سه سال اخیر گفت: رئیس جمهور روند جدید سازمان که حاصل تعامل بین دولت و قوه قضائیه بود را حائز اهمیت دانسته بودند و تاکید داشتند ای کاش این مدل در سایر حوزه ها نیز پیاده می‌شد.

وی افزود، سازمان اموال تملیکی پیشتر مغفول واقع شده بود و حتی وزرا هم پیگیر موضوع نبودند اما امروز شرایط تغییر کرده است. به عنوان وزیر کشور به عنوان عضو مجمع  سازمان به تازگی از افتتاح یک انبار در استان مرکزی رونمایی کردند. از سوی دیگر سال قبل اموال تملیکی به نهمین سازمان و شرکت دولتی سود ده تبدیل شد و مورد تفقد سران قوا قرار گرفت . همچنین کالاهای متروکه به جای  انهدام وارد چرخه مصرف شدند.

اجتهادی گفت: در3 سال دولت‌ سیزدهم تعیین تکلیف اموال منقول بیش از 500 درصد رشد داشته است. سرعت تعیین تکلیف اموال متروکه مانع احتکار دولتی شده است. همچنین در این مدت اعاده اظهارنامه کالای متروکه رشد 1300 داشته است چراکه صاحبان کالا می‌دانند که اگر به موقع عمل نکنند کالا ار سوی سازمان به فروش می‌رسد.

رئیس سازمان اموال تملیکی گفت: استرداد  مربوط به کالاهای توقیفی به ظن قاچاق است که برائت دریافت کرده اند.  در همین راستا باید تاکید کرد که تعداد ارا برائت در مراجع رسیدگی کننده کاهش یافت است که حاصل اقدامات سازمان است.


اجتهادی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر انهدام نیز بیش از 300 درصد رشد کرده است، گفت: عمده انهدام مربوط به دو سال اول دولت سیزدهم است و در سال قبل رشد انهدام 26 درصد منفی بوده است.

رشد 1750 درصدی فروش اموال غیرمنقول ناشی از تعیین تکلیف املاک توقیفی مفسدین اقتصادی 

همچنین باید متذکر شوم که در مورد املاک و اموال غیر منقول در سال 1402 نسبت به سال قبلش رشد 1750 درصد رشد کرده است. املاک مفسدین بزرگ اقتصادی از خوزستان تا مازندران در اختیار سازمان قرار گرفت و رشد فروش املاک از این محل محقق شده است. 


وی  با اشاره به پایش تصویری کلیه انبارهای کشور در تهران، افزود، همچنین قفسه بندی انبار ها نیز بیش از2000درصد رشد کرده که منجر به پیش بینی پذیری و برنامه ریزی در انبارها شده است.

سامانه جدید اموال تملیکی آماده شد

رئیس سازمان اموال تملیکی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع هوشمند سازمان گفت: این سامانه جلوی فساد را خواهد گرفت، براین اساس سامانه سیات بعد از عزل پیمانکار قبلی و استفاده از پیمان کار جدید آماده شده و بزودی رونمایی خواهد شد.

برگزاری مزایده الکترونیکی برای فروش ماشین آلات معدنی

وی با اشاره به اینکه،  بیش از 4هزار دستگاه خودرو و ماشین آلات راهسازی در سال قبل تعیین تکلیف شد، گفت: براساس قانون بودجه 1403 تعیین تکلیف خودرو ماشین الات راه سازی و معدنی برعهده سازمان قرار گرفته و این اقدام انجام خواهد شد‌. بدنبال فضایی هستیم تعیین تکلیف این ماشین آلات از طریق مزایده الکترونیکی انجام شود.

دستور فروش فوری اموال کوروش کمپانی

اجتهادی در پاسخ به خبرنگاران با اشاره به تعیین تکلیف  پرونده املاک شهمیری، گفت: تنها یکی از املاک زمینی به وسعت 85 هزار متر در مازندران است. بالغ بر300 ملک مربوط به دو گروه سادات خوزستان و شهمیری است. اموال کوروش کمپانی در تهران و قشم در اختیار سازمان قرار گرفته و دستگاه قضا تاکید کرده هرچه سریع تر این اموال به فروش برسد. خودرو، املاک و تعداد زیادی موبایل جزو این اموال میباشد که در تیر ماه بعد از ارزش گذاری فرایند فروش انجام خواهد شد.

دستور فروش فوری اموال کوروش کمپانی

اجتهادی رئیس سازمان اموال تملیکی  با اشاره به تعیین تکلیف  پرونده املاک مفسدین اقتصادی، گفت: تنها یکی از املاک پرونده گروه شهمیری زمینی به وسعت 85 هزار متر در مازندران است که فروش آن انجام شد. در مجموع بالغ بر300 ملک مربوط به دو گروه سادات خوزستان و شهمیری است که باید فروش این اموال تکمیل شود.

اموال کوروش کمپانی در تهران و قشم بعد از توقیف در اختیار سازمان قرار گرفته و دستگاه قضا تاکید کرده هرچه سریع تر این اموال به فروش برسد. خودرو، املاک و تعداد زیادی موبایل جزو این اموال میباشد که در تیر ماه بعد از ارزش گذاری فرایند فروش انجام خواهد شد. اموال کوروش کمپانی در خارج کشور نیز شناسایی و تعیین تکلیف خواهد شد.

توقیف 1000 کانتینر متعلق به  چای دبش

رئیس سازمان اموال تملیکی گفت: 1000 کانتینر چای دبش در بندر شهید رجایی توقیف شده است. برخی تجهیزات صنعتی وارداتی به عنوان متروکه در اختیار سازمان قرار داده شده است. کمتر از 10 درصد این چای غیر قابل مصرف بوده و منهدم خواهد شد.

کلیه اموال از جمله مقداری قیر به عنوان متروکه در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار داده شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.