۱۵.۵ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات تأمین شد

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از مرکز مبادله ارز در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، ۱۵ میلیارد و ۵۵۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است.

اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی ۳ میلیارد و ۵۹۵ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۸ میلیارد و ۸۱۵ میلیون دلار و برای خدمات ۳۲۷ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۲ میلیارد و۸۱۷ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

رأی واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۶۱۵ میلیون دلار و در مجموع ۳ میلیارد و ۵۹۵ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۴۳۱ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۶۰۸ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۷۷۰ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۴۰۵ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۶۶۸، ۱۳۹، ۵۴۰، ۵۱۲ و ۲۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۳۰ خردادماه سال جاری دریافت کرده اند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.