تلاوت قاری ایرانی در جوار مقبره شهدای بدر فیلم

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، منطقه «بدر» در حوالی 150 کیلومتری مدینه منوره قرار دارد، قبرستان شهدای بدر در این منطقه وجود دارد و توسط علاقمندان زیارت می‌شود.

در کنار قبور شهدا، یک قبرستان عمومی نیز وجود دارد. یک گروه از اعضای بعثه مقام معظم رهبری، اول تیرماه مقبره شهدای بدر در این منطقه را زیارت کرد و در این زیارت، آرش سوری آیه 123 سوره آل عمران ««وَ لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللَّهُ بِبَدْرٍ وَ أَنْتُمْ أَذِلَّةٌ فَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ‌ ـ همانا خداوند شما را در جنگ بدر در حالى که ناتوان بودید یارى کرد، پس از خداوند پروا کنید، باشد که سپاس گزارى نمائید» که شأن نزول آن درباره پیروزی مسلمانان در غزوه بدر است را تلاوت کرد.

 

غزوه بدر نخستین جنگ با فرماندهی پیامبر(ص)، میان مسلمانان و مشرکان قریش پس از هجرت پیامبر(ص) به مدینه، در هفدهم رمضان سال دوم هجری در منطقه بدر روی داد. در این جنگ، مسلمانان علی‌رغم کم‌شمار بودن به پیروزی رسیدند و چند تن از بزرگان مشرکان کشته یا اسیر شدند.

این پیروزی جایگاه مسلمانان در مدینه را تثبیت کرد. بنابر منابع تاریخی، از علل پیروزی مسلمانان، جانفشانی و دلاوری مسلمانان به‌ویژه علی (ع) و حمزه سیدالشهداء بود. این غزوه جزو معدود جنگ‌هایی است که در قرآن ذکر شده و نمونه‌ای از امدادالهی دانسته شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.