رسانه‌های عبری: اگر اسرائیل به جنگ علیه لبنان ادامه بدهد سید حسن نصرالله برنده است

یکی از مسؤولان ارشد سابق شاباک تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی به جنگ علیه لبنان ادامه بدهد سید حسن نصرالله برنده است.

به گزارش ارز پرس، «ایلان لوتان» مسؤول ارشد سابق شاباک گفت: شهرک‌های شمال از ساکنان تخلیه شده است. شهرک متولا و شهرک‌های کریات شمونه و المناره نیز ویران شده‌اند. اسرائیل بعد از ۹ ماه جنگ علیه حزب‌الله لبنان به دنبال چیست؟ آیا این مساله ۲ سال طول خواهد کشید یا می‌خواهد این واقعیت را تغییر بدهد؟ برای حزب‌الله و «سید حسن نصرالله» دبیرکل این حزب در صورت ادامه جنگ، معادله برد-برد خواهد بود.

این در حالی است که گزارش‌های صهیونیستی حاکی از آن است که بیش از یک سوم خانه‌ها در شمال اراضی اشغالی در نتیجه بمباران متقابل ارتش صهیونیستی و حزب‌الله در مناطق مرزی بین لبنان و اراضی اشغالی آسیب دیده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از رئیس شورای شهرک متولا در مرز با لبنان گزارش داد از اکتبر گذشته حدود ۴۰ درصد منازل مسکونی آسیب دیده و نزدیک به ۲۰۰ خانه در آتش سوخته است.

رئیس شورای متولا افزود: دولت اسرائیل اصلا نیست و شاید به چیزهای دیگری مشغول است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: مجبور شدن آمریکا به توضیح اینکه از رژیم صهیونیستی در صورت جنگ علیه حزب‌الله لبنان حمایت خواهد کرد، نشان دهنده میزان تنش در روابط بین ۲ طرف است.

شنبه نیز «اسحاق بریک» ژنرال اسرائیلی هشدار داد: اعلام جنگ علیه لبنان از سوی تل‌آویو به معنای خودکشی جمعی اسرائیل با رهبری «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش است. تبعات جنگ علیه لبنان بسیار خطرناک‌تر از چیزی خواهد بود که در گذشته رخ داد. حزب‌الله لبنان ده‌ها موشک و پهپاد را به سمت اسرائیل شلیک خواهد کرد و در نهایت ما نه از طریق هواپیماها و نه از طریق گنبد آهنین نمی‌توانیم آن را متوقف کنیم. مقامات اسرائیلی فراموش کرده‌اند که بیش از ۱۰۰ هزار آواره اسرائیلی در شمال هستند.

همچنین «کوبی مروم» افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حزب‌الله لبنان دامنه تشدید تنش در شمال را دیکته می‌کند درحالی که باید این مساله برعکس باشد و ارتش زمام امور را در شمال در دست بگیرد.

وی پیش بینی کرد که موشک‌های حزب‌الله لبنان به مناطق مسکونی در تل‌آویو، غوش‌دان و حیفا و زیرساخت مثل برق و آب شلیک شود و در صورت یک جنگ فراگیر همه این‌ها نابود خواهند شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.