۲۲۶۰ فقره جواز تأسیس در دولت سیزدهم صادر شد

به گزارش خبرنگار ارز پرس، محمدرضا سجادیان صبح امروز یکشنبه در آئین افتتاحیه یک شرکت صنعتی در اهواز اظهار کرد: تعداد پروانه‌های بهره برداری صنعتی صادره در دولت سیزدهم تاکنون ۵۹۷ فقره با سرمایه گذاری حدود ۳۰ همت و اشتغال ۱۸ هزار نفر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت با بیان اینکه کل پروانه‌های بهره برداری خوزستان ۲ هزار و ۴۴ فقره با اشتغالزایی برای ۹۳ هزار نفر و سرمایه گذاری ۱۳۸ همت است، تصریح کرد: عمده محصولات استان شامل نفت و گاز، محصولات پتروشیمی، محصولات فولادی، سیمان و شکر است.

وی افزود: همچنین در دولت سیزدهم تاکنون ۲ هزار و ۲۶۰ فقره جواز تأسیس صادر شده که با سرمایه گذاری ۲۹ همت برای ۶۷ هزار نفر اشتغالزایی داشته است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت با بیان اینکه محصولات پتروشیمی، فولاد، بتنی، کشاورزی، صیفی جات و صنایع دستی عمده صادرات استان خوزستان هستند، اظهار کرد: سهم صادرات خوزستان در بخش غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ حدود ۶ میلیارد دلار بوده که رتبه دوم صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

سجادیان گفت: در سه ماه سال جاری میزان صادرات غیرنفتی بالغ بر ۱.۸ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص مزیت‌های سرمایه گذاری صنعتی در خوزستان عنوان کرد: با توجه به امکان دسترسی به مواد صنایع بالادستی از جمله فولاد، پتروشیمی، نفت، گاز، کشاورزی، معادن و کشت و صنعت نیشکر و همچنین کاهش هزینه‌ها، این طرح‌ها در استان از مزیت‌های فوق العاده ای برای راه اندازی طرح‌های پایین دستی حوزه نفت و گاز برخوردار هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت، تعداد واحدهای تولیدی فعال صنایع کوچک در حوزه قطعه سازی و تجهیزات صنعتی را ۳۵۰ واحد خواند.

به گزارش خبرنگار ارز پرس، این شرکت صنعتی با مساحتی بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ متر در اهواز، صبح امروز با حضور ویدئو کنفرانسی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، همزمان با ۱۵ طرح تولیدی دیگر در کشور افتتاح شد.

منبع : مهر
برچسب ها :

تأسیس سیزدهم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.