استقبال 5 کشور مسلمان از برگزاری جشن 10 کیلومتری غدیر

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، مصطفی زیبایی‌نژاد با تشریح اقدامات شهرداری تهران برای مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر در تهران، اظهار کرد: شاخص‌ترین برنامه دهه ولایت، برپایی مراسم بزرگ «مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر» است که به منظور ترویج سنت حسنه «اطعام غدیرانه» و انتقال این آموزه به نسل جوان، بخش مهمی از مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر به برپایی موکب‌های پذیرایی اختصاص دارد.

وی افزود: این موکب‌ها توسط خود مردم و با همراهی گروه‌های جهادی و ستادی برپا می‌شوند و شهرداری تنها نقش تسهیل‌گری و خدمت‌رسانی برای میزبانی هرچه بهتر از شهروندان را برعهده دارد.

زیبایی‌نژاد از ثبت‌نام بیش از 2500 موکب جهت حضور در این جشن 10 کیلومتری خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 2500 موکب ثبت‌نام کرده‌اند و به دلیل کمبود ظرفیت، بسیاری از آن‌ها در لیست انتظار قرار دارند.

به گفته وی، میزبان اصلی در این جشن بزرگ خود مردم هستند و حجم بسیار زیادی از گروه‌های جهادی داوطلب حضور در این مراسم هستند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تمهیدات زیرساختی شهرداری برای برگزاری هرچه بهتر این جشن گفت: در حوزه حمل و نقل، اتوبوس‌های شهری کاملاً آماده خدمت‌رسانی هستند و مردم را از مساجد و میادین اصلی شهر به سمت مسیر اصلی مهمانی 10 کیلومتری می‌آورند.

وی ادامه داد: علاوه‌براین، ون‌هایی در اختیار ستاد غدیر قرار گرفته تا مردم را از محل‌های محدودیت‌های ترافیکی تا محور برنامه می‌همانی غدیر منتقل کنند؛ قطار‌های مترو نیز در ساعات برگزاری مراسم در محور اعلام شده رایگان بوده و با سرفاصله بسیار کوتاه‌تری حرکت می‌کنند؛ سازمان زیباسازی نیز همه تمهیدات لازم برای فضاسازی و آذین‌بندی شهر و برپایی مراسم نورافشانی جهت برپایی جشنی باشکوه را آماده کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: برگزاری مهمونی غدیر در دو دوره قبلی برگزاری مهمانی 10 کیلومتری غدیر، با همکاری همه دستگاه‌ها و برگزاری باشکوه این رویداد، لبخند رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی را همراه داشت و خستگی را از تن دست اندرکاران این رویداد خارج کرد.

زیبایی نژاد گفت:‌ ایشان درسال نخست برگزاری مهمانی غدیر فرمودند که این مهمانی نشان داد مردم تهران بر خلاف تبلیغاتی که انجام می‌شود دیندار هستند و به معنویت توجه دارند. ‌ایشان سال گذشته نیز بلافاصله بعد از پایان مهمانی غدیر تعدادی انگشتری و چفیه برای موکب‌داران و دست‌اندرکاران ارسال فرمودند که این موضوع نشان می‌دهد این رویداد مهم و ضروری مورد توجه‌ایشان است و از این رو باید مهمانی غدیر با شکوه‌تر و پرمحتوا‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی همچنین اظهار کرد: برگزاری بین‌المللی یک رویداد آئینی با برگزاری 2 دوره از مهمانی 10 کیلومتری غدیر این مهمانی آئینی دارای ابعادی فراتر و وسیع‌تر از تهران و ایران شده است. اکنون و در آستانه برگزاری سومین مهمانی 10 کیلومتری غدیر شاهد آن هستیم که در بسیاری از شهر‌های کوچک و بزرگ کشور، مسئولان استانی در تدارک برگزاری مراسمی مانند آنچه که در تهران برگزار می‌شوند هستند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: حتی دامنه این استقبال به برخی کشور‌های مسلمان نیز رسیده است و از سوی این کشور‌ها تماس‌هایی ازطریق وزارت امور خارجه برقرار و تجربه‌های دو دوره برگزاری مهمانی غدیر در اختیار آن‌ها قرار داده شده است تا مهمانی غدیر ابعادی بزرگ‌تر و بین‌المللی نیز پیدا کند. بر این اساس، جشن عید غدیر در 5 کشور مسلمان نیز به صورت همزمان با مراسم تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.