قالیباف: فرهنگ چند هزار ساله ما نباید نادیده گرفته شود

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست صمیمی خود با استادان و نخبگان حوزهٔ فرهنگ و هنر در تشریح نگاه خود به مسائل فرهنگی و هنری اظهار کرد: ما سیاستمداران نباید در کار تخصصی همانند حوزه‌های هنری دخالت کنیم.

وی با بیان این پرسش که در حوزه هنری‌های نمایشی چه حرفی برای گفتن دارم، گفت: اما در حوزه هنر تجسمی در شهرداری تهران بسترهای زیادی را فراهم کردیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت رئیس قوه مجریه در حوزه بهداشت، به اتاق عمل نخواهد رفت و در رابطه با نحوه عمل جراحی اظهارنظر نخواهد کرد؛ بلکه باید زیرساخت‌های مربوط به هر حوزه را فراهم سازد و مشکلات را حل کند.

قالیباف با اشاره به ضررهای اقتصادی فیلترینگ و در انتقاد از سهم ناچیز ایران از بازار گیم در جهان گفت: درخصوص گردش مالی بازار گیم جهانی آمار مختلفی منتشر شده که کمترین آمار منتشر شده حدود 210 میلیارد دلار در سال است که تنها 10 میلیون دلار از این گردش مالی سهم کشور ما است؛ اصلاً می‌توانیم این آمار را مطرح کنیم؟

وی بیان کرد: ما در یک پنجره طلایی جمیعتی هستیم که بیشترین نیروی جوان را داریم. این جوانان نشان داده‌اند که نیروهای خلاق و بااستعدادی نیز هستند. نتیجه داشتن این نیروی جوان چه شد؟ یا تکی  از کشور می‌روند و یا شرکتی همه با هم از کشور می‌روند!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی از آن‌ها نیز  با استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور با کمترین قیمت به خارج از کشور خدمات ارائه می‌دهند! در حالی که ما فرهنگ چند هزار ساله‌ای داریم که مغفول مانده است.

قالیباف اظهار کرد: فرهنگ را مردم تولید  و مصرف می‌کنند، دولت صرفا باید کار تولی‌گری را برعهده دارد. دولت نباید در حوزه مدیریت داخلی این بخش دخالت کند. هنرمندان باید به خانه‌های خود یعنی عرصه فرهنگ و هنر بازگردند و خودشان این حوزه را اداره کنند.

وی با بیان اینکه ممکن است در این میان به بعضی از بخش‌ها همانند نظام مهندسی کشور اشکالاتی وارد باشد، بیان کرد: به‌عنوان مثال اعضای نظام مهندسی بیمه نبودند و این موضوع را در مجلس دنبال کردیم تا جوانانی که هیچ شغلی جز نظارت ندارند، بیمه شوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با وجود برخی از نقدها و مشکلات، سازمان نظام مهندسی وجود دارد؛ فارغ‌التحصیلان هشت گرایش می‌توانند جذب این سازمان شوند. چرا یک سازمان نظام فرهنگی و هنری نداشته باشیم که تمامی گرایش‌های هنری را در بر بگیرد و از هنرمندان حمایت کند؟

قالیباف تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مدیران در حوزه فرهنگی و هنری بلاتکلیف هستند ، طی 12 سالی که شهردار تهران بودم، خیلی تلاش کردم تا بتوانم سنگ‌صبور خانه هنرمندان که در شرف انحلال بود، باشم که در آن مقطع با ریش‌گروگذاشتن از انحلال خانه هنرمندان جلوگیری کردیم.

وی با تاکید بر این‌که کشور ما نیاز به گفتگو دارد، اظهار کرد: امروز در کشور ظرفیت‌های خوبی وجود دارد  اما مدیر نداریم و ظرفیت اجراسازی طرح‌ها ضعیف است چراکه سیاست‌بازی و سیاست‌زدگی بر حوزه‌های تخصصی ما مسلط شده است. ما باید قدرت اجماع‌سازی داشته باشیم و کشور را به نقطه‌ای برسانیم که کار پیش برود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من یک مدیر هستم که متوجه اهمیت و قدرت دو حوزه شده‌ام، یکی حوزه فناوری است که این فضای فناوری‌های جدید در حوزه مدیریتی معجزه می‌کند و دیگری نقش زنان و فرهنگ و هنر در پیشرفت کشور است.

قالیباف ادامه داد: در بسیاری از مواقع گفته می‌شود که پدیده‌ای که لباس فاخر هنر را به تن کند، هم ماندگار و هم اثرگذار می‌شود. اما متأسفانه به آن باور نداریم. من این جمله را باور کردم که زنان پیشران جدی در پیشرفت ایران هستند و همچنین حوزه فرهنگ و هنر نیز این پیشرانی را دارد. این دو قشر کارهای نشدنی توسط مدیران را شدنی می‌کنند.

وی بیان کرد: در دوره‌ای میزان تلفات ناشی از تصادفات بسیار زیاد بود که مهمترین عامل آن نبستن کمربند ایمنی بود. برای حل این معضل 6 ماه فرصت پیشنهاد شد من عنوان کردم طی 60 روز این مشکل را برطرف می‌کنم و پس از این مدت 75 درصد کمربندهای ایمنی خود را خواهند بست و خوشبختانه با کمک شما و کارهای فرهنگی توانستیم این مهم را به انحام برسانیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای حل مشکل از هنر استفاده کرد؛ گفت: در همان مقطع زمانی، نزدیک میدان ولیعصر یک ماشین وانت بسیار قدیمی را دیدم که درب عقب، چراغ و... ندارد، شن بار زده بود، راننده آن هم یک پیرمرد 70 بود که عینک ته‌استکانی به چشم داشت، در واقع این وانت چهار تا چرخ داشت که فقط بتواند حرکت کند، دیدم راننده با لنگ برای خودش کمربند درست کرده است. این قدرت فرهنگ و هنر است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.