قرارداد احداث واحدهای آمونیاک و اوره پتروشیمی گلستان امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در آیین امضای قرارداد احداث واحدهای آمونیاک و اوره پتروشیمی گلستان اظهار داشت: پتروشیمی گلستان یادگار دولت سیزدهم برای مردم گلستان خواهد بود که با تلاش و پیگیری رئیس جمهور شهید موانع آن برطرف شد و پس از سالها قرار شد اجرایی شود.

وی افزود: منطقه زیبای آق‌قلا و اینچه‌برون که نقاط کلیدی و مهمی در کشور هستند، هنوط جایگاه واقعی خودشان را در توسعه و تجارت پیدا نکرده‌اند، اجرای پروژه پتروشیمی گلستان در این منطقه، تأثیر مهمی در رشد و توسعه این مناطق خواهد داشت.

علی‌عسگری با اشاره به مخالفت‌هایی برای ورود هلدینگ خلیج فارس به پروژه پتروشیمی گلستان گفت: شروط متعددی را برای ورود هلدینگ به این پروژه گذاشته بودیم که یکی از آنها تأمین مالی از طرف صندوق توسعه ملی و بحث تخفیف 5درصدی خوراک بود.

وی ادامه داد: پروژه اوره با هزینه‌هایی که داشت سودده نبود اما با ساختاری که ایجاد کردیم، پروژه پتروشیمی گلستان هم برای 90 هزار سهامدار آن و هم برای هلدینگ خلیج فارس و سهامدارانش یک پروژه سودآور خواهد بود.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اذعان داشت: نام پروژه را به یاد رئیس جمهور شهید و نقش موثر ایشان در راه‌اندازی آن، پروژه پتروشیمی شهید رئیسی گلستان می‌گذاریم.

امروز قرارداد EPCC احداث واحدهای آمونیاک و اوره پتروشیمی گلستان با حضور استاندار گلستان و مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به امضا رسید و مقرر شد تا پیمانکار این طرح، پروژه را 36 ماهه به مرحله راه‌اندازی برساند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.