مقامات آمریکایی: ارسال تسلیحات برای اسرائیل ۵۰ درصد کاهش یافته است

چند مقام آمریکایی از کاهش ۵۰ درصدی محموله‌های ارسالی تسلیحاتی توسط این کشور برای رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.

به گزارش ارز پرس، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد: در ماه‌های اخیر، ارسال تسلیحات توسط آمریکا به اسرائیل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

این مقامات گفتند: دلیل کاهش ارسال تسلیحات به اسرائیل این است که محموله‌های قبلی بدون تایید کنگره ارسال شده بودند.

در همین راستا، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از یک مقام کاخ سفید گزارش داد که آنها اتهامات جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ارسال تسلیحات آمریکا را رد می‌کنند.

این مقام مطلع گفت: طبق این گزارش، ما به اظهارات نتانیاهو پاسخ نخواهیم داد و مشتاقانه منتظر رایزنی‌های سازنده با «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل در واشنگتن هستیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه به‌رغم اینکه تأکید کرد به‌زودی اختلافات این رژیم با آمریکا درباره ارسال تسلیحات حل می‌شود، بار دیگر از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل تاخیر در ارسال سلاح به ارتش اشغالگر انتقاد کرد.

نتانیاهو گفت: «ما شاهد توقف دراماتیک ارسال تسلیحات آمریکایی بودیم و می‌توانیم جنگ را با آنچه که داریم ادامه دهیم اما ترجیح می‌دهیم به مقادیر بیشتری از این تسلیحات دست یابیم.»

اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیرا گسترش یافته و این امر سناریوهای متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری‌ نیز اخیرا به این مساله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که آمریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع ۲ طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است.

علی‌رغم این اختلافات اما دولت آمریکا از ابتدای جنگ غزه از هیچ کمک نظامی و لجستیکی به رژیم کودک‌کش دریغ نکرده است و به همین دلیل ملت فلسطین واشنگتن را شریک جنایات و نسل‌کشی در این باریکه می‌دانند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.