دومین جلسه شورای ملی تامین مالی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، دومین جلسه شورای ملی تأمین مالی به ریاست سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور اعضای شورا از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس کل بیمه مرکزی در محل وزارت اقتصاد برگزار شد.

در این جلسه در خصوص پیش‌نویس آئین‌نامه اجرایی نحوه تأسیس و فعالیت صندوق‌های تضمین، میان اعضا بحث و گفت‌وگو شکل گرفت و موارد مورد اختلاف در آئین‌نامه مورد توافق اعضا قرار گرفت.

از جمله این موارد می‌توان به شرایط صدور ضمانت نامه‌های صندوق تضمین، نحوه تأمین منابع صندوق‌های ضمانت دولتی، نحوه نظارت بر عملکرد صندوق‌های تضمین، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس صندوق‌های تضمین و شرایط عمومی و اختصاصی مؤسسان اشاره کرد.

جلسه آینده شورای ملی تأمین مالی، هفته آتی (شنبه ۹ تیر ماه) برگزار خواهد شد.

گفتنی است، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین نهادهای متولی تأمین مالی، توسعه الگوهای سرمایه‌گذاری، تقویت نظام سنجش اعتبار و… از وظایف شورای تأمین مالی است.

قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها در اواسط اردیبهشت ماه برای اجرا به دولت ابلاغ شده است که از مواد آن، تشکیل «شورای ملی تأمین مالی» است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.