۱۰ هزار واحد اقتصادی راکد در دولت سیزدهم احیا شد

به گزارش خبرنگار ارز پرس، محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور امروز (دوشنبه، چهارم تیرماه) در همایش ملی احیای بنگاه‌های اقتصادی کشور با اشاره به اینکه در سه سال خدمت دولت شهید رئیسی بیش از ۱۰ هزار واحد راکد در سراسر کشور احیا شده است، گفت: این یک اقدام بی مانند طی دهه‌های اخیر به شمار می‌رود که شهید رئیسی از زمانی که رئیس قوه قضائیه بود آن را آغاز کرد و تا آخرین لحظه عمر بابرکتشان ادامه دادند.

وی احیای واحدهای راکد را یکی از ابزارهای رشد اقتصادی و مطالبه مردم عنوان کرد و افزود: این میراث دولت سیزدهم که در آن بخشی از واحدهای راکد از تحت تملک بانک‌ها خارج و احیا شد در اشتغال‌زایی و آسایش خانواده‌ها تأثیر مستقیمی داشته است.

کوشش تبار ادامه داد: اعداد و آمار در دولت سیزدهم گواه بر این است که رشد و توسعه اقتصادی در این دولت رخ داد، البته اخبار رشد اقتصادی در دولت شهید رئیسی بارها به گوش رسیده و ۱۲۰ هزار فرصت شغلی مستقیم حاصل احیای ۱۰ هزار واحد راکد است.

وی تصریح کرد: این فرآیندها، میراث شهید رئیسی است و با حمایت دولت سیزدهم در حوزه تولید ۱۱ هزار و ۴۵۷ واحد بدون فشار روی تراز انرژی، ظرفیت را توسعه دادند که با افزایش بهره‌وری این واحدها حدود ۲۳۵ هزار فرصت شغلی دیگر ایجاد شد.

کوشش‌تبار افزود: همچنین دولت سیزدهم در طرح‌های سرمایه‌گذاری نیمه تمام حدود ۵۳۴ هزار میلیارد تومان منابع ریالی (۱.۲ میلیون یورو منابع ارزی و تسهیلات ارزی) حمایت مالی کرد تا این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد؛ ۳۴۰ هزار فرصت شغلی با اتمام این طرح‌ها ایجاد شد.

این مقام مسؤول گفت: البته دستاورهای دولت در عرصه‌های مختلف از جمله در حوزه اقتصادی گسترده است که از آن جمله می‌تواند به احیای هزاران واحد راکد در سراسر کشور اشاره کرد.

منبع : مهر
برچسب ها :

اقتصادی سیزدهم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.