آسوشیتدپرس: هزاران عضو گروه‌های مقاومت آماده کمک به حزب‌الله لبنان هستند

رسانه آمریکایی گزارش داد، هزاران نفر از اعضای گروه‌های مقاومت در غرب آسیا آماده‌اند تا در صورت فراگیر شدن جنگ غزه برای مقابله با رژیم صهیونیستی به حزب‌الله لبنان بپیوندند.

به گزارش ارز پرس، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و ادامه حملات مرگبار علیه غیرنظامیان در این منطقه، تبادل آتش میان نیروهای صهیونیست و حزب‌الله لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین در جریان بوده است. این تنش‌ها پس از حمله هوایی اسرائیل به خاک لبنان در ماه جاری که به کشته شدن یک فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله در جنوب لبنان منجر شد، تشدید شده است. حزب‌الله نیز با شلیک صدها موشک و پهپادهای انفجاری پاسخ متقابل می‌دهد.

مقامات صهیونیست تهدید کرده‌اند اگر حزب‌الله از این مرزها دور نشود به حمله نظامی به لبنان ادامه خواهد داد.

اکنون مقامات وابسته به گروه‌های محور مقاومت و تحلیلگران می‌گویند که هزاران نفر از اعضای این گروه‌ها آمادگی دارند به حزب‌الله لبنان بپیوندند و با رژیم صهیونیستی مبارزه کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، در طول یک دهه گذشته افرادی از لبنان، عراق، افغانستان و پاکستان با هم در جنگ ۱۳ ساله سوریه مبارزه و به تغییر موازنه به نفع بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه کمک کردند. مقامات این گروه‌ها می‌گویند اکنون نیز آنها می‌توانند دوباره علیه رژیم صهیونیستی به یکدیگر بپیوندند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز چهارشنبه خود گفت عراق، سوریه، یمن و سایر کشورها پیشنهاد داده‌اند که ده‌ها هزار مبارز را برای کمک به حزب‌الله بفرستند، اما او گفت حزب‌الله در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰۰۰ نیرو دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وی در ادامه خاطر نشان کرد نبرد کنونی حزب‌الله با رژیم صهیونیستی تنها بخشی از نیروی انسانی این گروه را درگیر کرده است که اشاره آشکار به نیروهای متخصصی است که موشک‌ها و پهپادها را شلیک می‌کنند.

اما در صورت وقوع یک جنگ همه‌جانبه این وضعیت ممکن است تغییر کند. نصرالله در یک سخنرانی در سال ۲۰۱۷ به این احتمال اشاره کرد که در آن افراد از عراق، یمن، افغانستان و پاکستان در چنین جنگی مشارکت خواهند داشت.

مقامات گروه‌های لبنانی و عراقی می‌گویند در صورت وقوع جنگ در مرز لبنان و اراضی اشغالی فلسطین، اعضای گروه‌هایشان از سراسر منطقه به آن خواهند پیوست. هزاران مبارز از این دست در حال حاضر در سوریه مستقر هستند و به راحتی می‌توانند از مرزهای بدون علامت عبور کنند.

برخی از این گروه‌ها از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر، تاکنون حملاتی را علیه اسرائیل و متحدانش انجام داده‌اند. گروه‌های محور مقاومت می‌گویند از «استراتژی وحدت عرصه‌ها» استفاده و تنها زمانی جنگ را متوقف می‌کنند که صهیونیست‌ها به حمله خودشان به غزه و علیه حماس، متحدشان پایان دهند.

یکی از مقامات یک گروه مقاومت در عراق که خواست نامش فاش نشود، به آسوشیتدپرس در بغداد گفت: اگر جنگی همه‌جانبه آغاز شود، ما شانه به شانه حزب‌الله خواهیم جنگید. وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

این مقام به همراه یکی دیگر از گروه‌های عراقی گفت در حال حاضر نیز برخی از مشاوران عراقی در لبنان هستند. یکی از مقامات یک گروه لبنانی گفت اعضای نیروهای حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و انصارالله یمن می‌توانند برای شرکت در جنگ به لبنان بیایند.

قاسم قصیر، کارشناس حزب‌الله معتقد است که نبردهای کنونی عمدتا مبتنی بر فناوری پیشرفته مانند شلیک موشک است و به تعداد زیادی جنگنده نیاز ندارد. او گفت اما اگر جنگی شروع شود و برای مدت طولانی ادامه یابد، ممکن است حزب‌الله نیازمند حمایت خارج از لبنان باشد.

آسوشیتدپرس گزارش داد: در این میان، اسرائیل نیز از هجوم احتمالی مبارزان خارجی آگاه است.

اما مقامات حزب‌الله لبنان گفته‌اند خواهان جنگ همه‌جانبه با رژیم صهیونیستی نیستند، اما اگر این اتفاق بیفتد، آماده هستند. نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم که هر گسترشی (در درگیری‌ها)، هر چقدر هم محدود باشد، خسارات سنگینی به اسرائیل وارد کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.