«انبه» با میزان فراوان قانونی وارد می‌شود

به گزارش خبرنگار ارز پرس، بازار میوه در چند سال اخیر با فراوانی محصول رو به رو بوده و چالش کمی در این حوزه داشتیم. انواع میوه‌های داخلی و خارجی بازار را متنوع کرده و میوه فروشی‌های زیادی در سطح شهر فعالیت دارند.

موز، نارگیل، آناناس، انبه و… جز میوه‌های وارداتی بوده که قیمت آنها به نرخ ارز گره خورده است. گرمای تابستان تنوع محصولات در این بازار را بسیار کرده و انبه یکی از میوه‌های پرطرفدار این روزهاست.

در خبری اعلام شده انبه در تهران هر کیلو گرم ۳۷ هزار تومان خرید و فروش می‌شود در حالی که قیمت آن در استان سیستان و بلوچستان، استان مرزی هند و پاکستان به عنوان کشور مبدا با قیمت ۲۰۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

اسداله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در این خصوص ضمن رد موضوع به مهر گفت: امروز انبه با حجم کافی و زیاد به شکل قانونی و رسمی از پاکستان وارد شده و مساله قاچاق وجود ندارد.

وی افزود: یکی از بهترین انبه‌ها برای پاکستان است که ایران از آن خرید دارد.

این کارشناس بازار میوه با اشاره به قیمت عمده این محصول تابستانی اظهار کرد: هر کیلو گرم انبه در میدان مرکزی توزیع میوه و سبزیجات با توجه به کیفیت بارها بین ۷۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است. این مبلغ در سطح شهر با افزایش ۳۵ درصدی، قیمت گذاری می‌شود.

کارگر درباره موضوع قاچاق انبه عنوان کرد: شاید در زمستان انبه از کشورهای آمریکا جنوبی و آفریقا به شکل قاچاق وارد شود که نوع آن با انبه فصل تابستان متفاوت است اما در حال حاضر انبه‌های موجود در بازار رسمی و قانونی وارد شده و می‌شود.

وی با اشاره به دست فروشان و وانت بارها تاکید کرد: این افراد عضو اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار نبوده و معمولاً برای جذب مشتری عدد نیم کیلو گرم را ریز نوشته و خریدار هنگام پرداخت پول متوجه موضوع می‌شود.

وی توصیه کرد: مردم باید دقت کرده و از میوه فروشان متفرقه در سطح خیابان خرید نداشته باشند زیرا ضمن کم فروشی و تقلب در وزن میوه، ممکن است اطلاعات کارت هنگام کارت کشیدن، کپی شده و حساب مشتریان خالی شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در پایان گفت: امروز در خیابان گمرک وانت بارها موزهای ریز پاکستانی را به نام موز آمریکا جنوبی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان می‌فروشند که نیاز به رسیدگی از سوی نهادهای نظارتی بالادست دارد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.