کشته شدن یکی از سرکرده‌های القاعده در یمن

منابع خبری امروز (دوشنبه) از کشته شدن یکی از سرکرده‌های برجسته سازمان «القاعده» در یمن در پی وقوع انفجار مهیب در شهر «مأرب» خبر دادند.

به گزارش ارز پرس، منابع مذکور اعلام کردند «حمزه المشدلی» معروف به «ابوصالح البیضانی» در منطقه «الحصون» واقع در شهرستان «وادی عبیده» در شهر «مأرب» یمن به همراه شماری از همراهانش کشته شد.

براساس گزارش ارم نیوز، سه تن از همراهان المشدلی، فرمانده جبهه «الحازمیه البیضاء» در این بمباران مجروح شدند و همچنین پنج غیرنظامی که در زمان حادثه در منطقه حضور داشتند نیز زخمی شدند.

علت این انفجار همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. واکنش‌ها در مورد ماهیت این بمب‌گذاری متفاوت بوده، به طوریکه برخی می‌گویند که این حادثه ناشی از انفجار یک بمب کار گذاشته شده در داخل خودرو بوده است، در حالی که برخی دیگر می‌گویند که این رخداد توسط یک پهپاد احتمالا آمریکایی انجام شده است.

در مأرب صحبت‌هایی درباره دست داشتن گروه تروریستی داعش در ترور المشدلی وجود دارد، در حالیکه منابع دیگر تاکید کرده‌اند که وی در یک عملیات امنیتی مشترک کشته شده است.

منابع آگاه نیز اعلام کردند که المشدلی یکی از مهمترین افراد تحت تعقیب مقامات امنیتی در استان «ابین» به‌شمار می‌رود که متهم به سرکردگی و تامین مالی این سازمان افراطی در استان جنوبی است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

سرکرده القاعده

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.