تکلیف اشیای گمشده زائران چه می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس ، برخی از زائران حج تمتع در زمان اعمال و مناسک یا در حال تردد به مسجدالحرام یا بالعکس به هتل، بعضاً وسایل یا‌ اشیا خود را گم می‌کنند که این موضوع باعث نگرانی برای این افراد می‌شود که ذکر برخی نکات حائز اهمیت است.

اشیای گمشده در صورتی به ستاد عودت می‌شود که اولاً یابنده مطمئن باشد که شی یافته شده مربوط به حجاج ایرانی است و ثانیاً او خود را متعهد بداند که شی را تحویل ستاد‌های ایران در مکه و مدینه بدهد.

اشیای پیدا شده معمولاً کارت شناسایی، ساک‌های دارای نشانه، اقلام و‌ اشیای درون ساک و غیره است.

نکات مهم:

* بهتر است که نخست زائران در مراقبت از اشیای خود نهایت دقت را به عمل آورند و به هنگام تشرف به حرم، مبالغ زیاد و‌ اشیای گرانبها را به همراه خود نبرند.

* زائران حتماً بر روری موبایل، یا وسایل کیف دستی حتماً مشخصات که قابل تشخیص به جهت تعلق آن به زائران ایرانی است را روی وسایل بنویسند.

* نام و نام‌خانوادگی، اطلاعات کاروان، اطلاعات هتل محل اقامت، شماره موبایل مدیر یا معاون کاروان روی وسایل ثبت باشد.

* همچنین توصیه می‌شود حتماً از کلمه لاتین ایران IRAN روی‌ اشیا استفاده شود تا در صورت یافتن آن توسط زائران دیگر کشور‌ها، شی یافته شده تحویل ستاد‌های ایران شود.

* نکته بسیار مهم دیگر گم کردن‌ اشیا، هنگام استفاده از اتوبوس و تاکسی برای جابجایی در سطح شهر است که حتماً توصیه می‌شود زائران هنگام سوار و پیاده شدن از به همراه داشتن وسایل خود اطمینان حاصل کنند.

* گفتنی است برخی وسایل زائران که در منا یافته شده بود به زائران تحویل داده شده است؛ معدود وسایل باقیمانده یا دریافتی نیز در ستاد مکه مکرمه موجود است و تحویل زائران خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.