فروریزش‌ها در جنوب شهر اصفهان هیچ ارتباطی به فرونشست زمین ندارد

به گزارش خبرنگار ارز پرس، حسین اکبریان ظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه فروریزش‌ها در سطح شهر اصفهان و به ویژه جنوب این شهر هیچ ارتباطی به مساله فرونشست زمین ندارد، اظهار داشت: طبق اطلاعات جسته گریخته و مستنداتی که از اداره راه و شهرسازی دریافت کرده و با خطوط بزرگ انتقال آب در شمال شهر تطبیق می‌دهیم، بررسی‌ها نشان داده این فروریزش‌ها ارتباطی به فرونشست زمین ندارد، با وجود این ممکن است شکستگی هم در نقطه‌ای اتفاق افتد اما همه حوادث ارتباط به فرونشست ندارد.

وی به قدمت بالای شبکه فاضلاب شهر اصفهان اشاره کرد و در خصوص اقدامات صورت گرفته برای اصلاح و بازسازی این شبکه گفت: طی ۱۰ سال اخیر از محل فاینانس خارجی و ویدیومتری ۲۰۰ کیلومتر از فرسودگی شبکه اصلاح شده و با استفاده از تسهیلات فاینانس خارجی ۵۰ میلیون یورو دیگر نیز تأمین خواهد شد.

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: با پیگیری وزیر کشور و دستور دکتر منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان تخصیص یافته و فرآیند قانونی مقدمات پرداخت آن انجام شده است ضمن اینکه تلاش می‌شود از محل اعتبار بند (م) ماده ۲۷ تأمین مالی برای پروژه‌های آب و فاضلاب استان انجام شود.

اکبریان در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، ابراز داشت: وظیفه شخصی و شهروندی ترغیب به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو است.

وی در خصوص پِرت (هدررفت آب) و آب بدون درآمد استان، خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم، افزایش گرما و خشکسالی‌های پی در پی به ویژه در چند سال اخیر در کشور، ما را بر آن داشت که از سال گذشته موضوع قرارگاه رصد و پایش بحران آب تابستان ۱۴۰۳ را در دستور کار قرار دهیم که ۶۰۰ مصوبه داشت و در نتیجه آن با رفع موارد سامانه اول اصفهان بزرگ و شهرهای خارج از سامانه، توانستیم که بهتر از سال‌های قبل توزیع آب داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه اجرای پروژه‌هایی در شبکه توزیع آب در خیابان صاحب‌روضات، مولوی و مسرور مشکل افت فشار آب در این مناطق را کاهش داده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته فاز اضطراری تصفیه خانه چادگان به دلیل افزایش تقاضا وارد مدار بهره برداری شد.

اکبریان ادامه داد: از محل ماده ۵۶ استفاده از تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی شبکه آب و فاضلاب اصفهان‌، ۸۰ میلیارد تصفیه خانه چادگان و ۵۰ میلیارد تومان برای احداث ایستگاه پمپاژ علی آباد تأمین شد و پروژه‌ها با این اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومانی به مرور در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: آنچه مورد تقاضا و مطالبه بود تا شهریورماه امسال به نتیجه می‌رسد و خطوط جدید در خیابان شهیدان کاظمی وارد مدار خواهد شد و تلاش می‌شود ۸۰۰ متر خطوط باقی مانده در خیابان پروین نیز تا شهریور ماه تکمیل شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.