ارائه بیش از 750000 خدمت درمانی به حجاج

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، سید علی مرعشی؛ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌ احمر اظهار کرد: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌ احمر در حج تمتع سال جاری، 750 هزار و 442  خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و ...) به زائران ارائه شده که از این میزان، 708 هزار و 159 خدمت در مکه و مشاعر و 42 هزار و 283 خدمت در مدینه ارائه شده است. در حال حاضر 26 زائر در بیمارستان هلال‌ احمر و 24 زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی افزود: تا امروز 19 زائر ایرانی در عربستان جان‌ باخته‌اند.

مرعشی ادامه داد: سومین گروه حجاج بیمار شامل 18 نفر شب گذشته برای ادامه روند درمان‌ به کشور اعزام شدند. در مجموع تاکنون 35 نفر از حجاج تاکنون به کشور بازگردانده شدند و 50 نفر دیگر در مراکز درمانی مرکز پزشکی هلال احمر بستری هستند.

گفتنی است که 380  نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌ احمر برای خدمت به زائران کشورمان در عربستان حضور دارند (به ازای هر 600 زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند). این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امدادگران و ... هلال احمر با فعالیت 24 ساعته، آماده خدمت‌رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

ارائه 750000 درمانی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.