"جواد مهاجر" مجرم شناخته شد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس ، اکبر نصراللهی؛ سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در تشریح رسیدگی به پرونده‌ جواد مهاجر ملقب به محمد مهاجری که با حضور اعضای هیئت منصفه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شد، اظهار کرد: جواد مهاجر با توجه ماده 18 قانون جرائم رایانه‌ای و غیرقابل گذشت بودن موضوع شکایت، به نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی (جرم سیاسی) در بستر فضای مجازی و شبکه ایکس (توییتر) متهم است.

وی افزود: مهاجر در توییت خود در تاریخ 4 بهمن ماه 1402 بیان داشته است "با اطلاع دقیق می‌گویم همان عصر چهارشنبه که کودک دو ساله گوشواره قلبی در کرمان با کینه داعش تکه‌پاره شد، آقای ابراهیم رئیسی در پاستور مشغول دستور پرونده‌سازی به عواملش برای رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات خبرگان بود". جواد مهاجر همچنین در توییت دیگری در تاریخ نوشته است: "قالیباف با همه اختلافاتش با رئیسی در یک چیز با او هم سو او هم دشمن انتخابات پرشور و انتخابات آزاد است ...".

نصراللهی ادامه داد: متهم در پاسخ به سؤال دادگاه و برخی اعضای هیئت منصفه در مورد مستندات توییت خود در ماجرای رد صلاحیت حسن روحانی گفت: منبع او فرد موثق است. وی در مورد ادعای خود در مورد مخالفت شهید رئیسی با مشارکت گسترده در انتخابات ادعا کرد: شهید رئیسی در مورد انتخابات ترک فعل کرد و به نظر رهبری بی‌‌توجهی کرده است.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گفت : اعضای هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی بعد از شنیدن دفاعیات متهم و اظهارات نمایندگان شاکی، جواد مهاجر را به اکثریت آرا مجرم دانستند و مستحق تخفیف ندانستند.

وی با تشریح برخی از مباحث اعضای منصفه گفت: برخی از اعضای هیئت منصفه با استناد به اظهارات شهید رئیسی چند ماه قبل از انتخابات گفتند اظهارات و اقدامات رئیس‌جمهور با ادعای متهم سازگار نیست؛ به استناد خبرهای موجود در رسانه‌های مختلف شهید رئیسی در 8 آذر 1402 گفت: دولت به دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است همچنین در دوم اسفند 1402 گفت انتخابات باید یکی از جلوه‌های مهم و بزرگ انسجام ملی باشد؛ مسئولان به جوانان میدان دهند و از ظرفیت‌ها، نشاط و انگیزه آنان غفلت نکنند.

نصراللهی افزود: امروز همچنین پرونده اکبر کریمی؛ مدیرمسئول کانال خبری تحلیلی سپیده نیوز موضوع شکایت شرکت تعاونی و توسعه و عمران شهرستان اسلامشهر بررسی شد. اکبر کریمی در پایان خرداد ماه 1402 با انتشار مطلبی با تیتر مجمع غیر قانونی تعاونی توسعه و عمران اسلامشهر تعطیل شد و از تخلفات جلساتی که عده‌ای با قرآن و ربع سکه با اعضای تعاونی توسعه و عمران پاسخگو تخلف‌ها و حاشیه هایش باشد، به نشر اکاذیب از طریق فضای مجازی متهم است که هیئت منصفه به اتفاق آرا، متهم را مجرم ندانست.

نصراللهی گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های جواد مهاجر و مدیرمسئول کانال خبری تحلیلی سپیده نیوز که به ریاست قاضی کریمی در شعبه 9 دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقباً صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.