جلیلی در مناظره: ایجاد اشتغال و ارزآوری اولویت من است

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز در آخرین مناظره‌ی انتخاباتی با موضوع اقتصادی حاضر شد.

 

سوال مرحله اول: اگر شما به ریاست جمهوری برسید اولین اقدامتان چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟

جلیلی در بخش اول مناظره ضمن تبریک عید سعید غدیر بیان کرد: من دو اولویت اصلی را در برنامه دارم که ابتدای دولت شهید رئیسی هم به ایشان تقویت کردم که این شهید کارهای خوبی را در این زمینه انجام دادند؛ ارزآوری و اشتغال. اگر نگران تورم، گرانی و از این قبیل مباحث اقتصادی هستیم، باید در این زمینه برنامه‌هایی را اجرا کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: روستاهای ما نباید به جایی که فقیر و محروم است نگاه شود، اتفاقاً روستاها فرصت هستند و می‌توانند سلول جهش کشور باشند. بسیاری از روستاها موفقیت‌های بزرگی دارند. به‌عنوان مثال روستای لیقوان در تبریز درآمدهای خوبی در زمینه لبنیات دارد.

جلیلی با بیان اینکه شهید رئیسی رکورد صادرات غیرنفتی را ثبت کرد، خاطر نشان کرد: با بسیاری از کشورها می‌توان همکاری داشت؛ مثلاً درباره پوشاک می‌توان با کشور چین همکاری کرد. باید امنیت شغلی روستاها حفظ شود. با وجود اینکه 27 درصد اشتغال و تولیدناخالص از روستا و کشاورزی است اما تسهیلاتی که به اینان داده می‌شود 6 درصد مجموع تسهیلات است و 4 درصد از بودجه عمومی به روستا اختصاص می‌یابد.

.

وی با تأکید بر اینکه هر روستا یک سلول جهش است، عنوان کرد: کشاورز ما نباید در زمینه تسهیلات و امر کشاورزی خود مشکل داشته باشد. بنده در ارومیه دیدم که یک میلیون تن سیب صادر می‌شود و با این حال نباید کشاورز ما دغدغه‌ی صادرات را داشته باشد. اگر این فرصت‌ها استفاده شود، مشکلات زیادی در روستا رفع خواهد شد. باید این امکان فراهم شود که با سند زمین و یا ملک روستایی و یا امکانات و تجهیزات خود بتوانند وام دریافت کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: جلیلی اضافه کرد: اگر به دامدار خارجی با واردات دام یارانه می‌دهیم، باید این یارانه را به داخل کشور بدهیم. ضمن اینکه باید جشن اتمام آب‌رسانی با تانکر را در دولت چهاردهم شکل دهیم.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.