مقام ارشد صهیونیستی: نابودی حماس غیرممکن است

وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی و عضو مستعفی کابینه جنگ این رژیم از بین بردن جنبش حماس را ناممکن دانست و در ادامه مدعی شد اما نابودی قابلیت های این جنبش و حزب‌الله لبنان ممکن است.

به گزارش ارز پرس، «بنی گانتس» وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی و عضو مستعفی کابینه جنگ این رژیم با بیان اینکه جنبش حماس فلسطین یک اندیشه است و «نابودی» آن ممکن نیست، مدعی شد اما می‌شود قابلیت‌های آن را از بین برد. اولین چالش رژیم صهیونیستی مقابله با حماس و آزادی اسرای صهیونیستی پس از ۹ ماه جنگ است.

رژیم صهیونیستی از ابتدای حمله به غزه مدعی است به دنبال دستیابی به اهداف ادعایی خود از این جنگ از جمله «حذف» حماس و آزادی اسرای صهیونیستی است.

با تداوم حملات حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی که در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه و مقاومت فلسطین انجام می‌شود و نیز وجود اخباری درباره حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، گانتس مدعی شد این رژیم توان سرکوب لبنان و نابودی قابلیت نظامی حزب‌الله لبنان را ظرف تنها چند روز دارد اما باید برای پرداخت بهای آن هم آماده باشد.

وی در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی هرتزلیا ۲۰۲۴ افزود وضعیت جبهه شمال فلسطین اشغالی نباید به همین شکل ادامه یابد. ادامه تهدید حزب الله در جبهه شمالی قابل قبول نیست. برای ممانعت از تشدید درگیری یا مقابله با یک جنگ علنی، حزب‌الله لبنان باید تحت فشار قرار گیرد.

گانتس گفت باید صهیونیست‌های ساکن شمال و جنوب غزه بازگردند و در امنیت زندگی کنند حتی اگر بهایش جنگ باشد. ساکنان شمال از ابتدای ماه سپتامبر به خانه‌های خود بازمی‌گردند.

رژیم صهیونیستی امیدوار است آوارگان صهیونیستی از ابتدای ماه سپتامبر همزمان با شروع سال تحصیلی جدید به مناطق زندگی خود بازگردند.

وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی همچنین گفت: بهای جنگ آتی با لبنان بسیار برای ما سنگین خواهد بود و باید برای حمله به زیرساخت‌های خود و زخمی‌های بیشتر آماده شویم.

در واکنش به وجود اخباری درباره جنگ احتمالی گسترده حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی، مقامات صهیونیستی نسبت به عواقب آن علیه رژیم صهیونیستی هشدار داده و اعلام کردند این جنگ می‌تواند نوعی خودکشی جمعی برای این رژیم باشد.

گانتس درباره اسرای صهیونیستی هم گفت وقتش رسیده که تل‌آویو گروگان‌های صهیونیستی را برگرداند حتی اگر بهایش سنگین باشد.

عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در اظهارات فرافکنانه علیه ایران مدعی شد: ایجاد یک محور خاورمیانه آمریکا-اروپا علیه ایران یک پیروزی واقعی خواهد بود.

وی درخصوص موضوع جذب سرباز در اراضی اشغالی که تاکنون شامل جوانان حریدی نمی‌شد، گفت در دوره آتی باید از میان همه اقشار اعم از حریدی‌ها، اعراب و زنان سرباز جذب شود.

گانتس همچنین خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد و ادعا کرد: انتخابات باید در اسرائیل برگزار شود تا توازن قوا در خاورمیانه تغییر کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.