آمادگی ایران برای انتقال تجربیات هوشمندسازی نظام قضایی

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در نشست با سفرای مقیم و رؤسای دفاتر سازمان‌های بین‌المللی در تهران که با حضور مسئولان عالی قضایی و نیز حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رییس قوه قضاییه برگزار شد، ضمن تشریح نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های مختلف آن اظهار کرد:  هدف از برگزاری این نشست تشویق و ترغیب هرچه بیشتر سفرای مقیم و رؤسای دفاتر سازمان‌های بین‌المللی در تهران برای توسعه همکاری‌ها و تعاملات قضایی با ایران است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که در حوزه‌های استرداد مجرمین، انتقال محکومان و معاضدت‌های قضایی با کشورهای مختلف همکاری داشته باشد.

غریب‌آبادی گفت: اعتقاد ما این است که در حوزه حقوق بشر باید برای درک بهتر یکدیگر، تعامل، همکاری و گفت‌وگو میان کشورها وجود داشته باشد و طبیعتاً چالش و تقابل در این زمینه راهکار قابل قبولی نخواهد بود.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که تاکنون تجربیات خود در حوزه‌های حقوقی و قضایی را در اختیار طیف وسیعی از کشورها قرار داده است، آمادگی خود را جهت تبادل تجربیات با کشورهای مختلف در حوزه‌های کاهش اطاله دادرسی، مدیریت زندان‌ها، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، مجازات‌های جایگزین حبس و هوشمندسازی نظام‌های قضایی، اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.