ماموریت جدید درمانگران آمریکایی بازگشته از غزه:اعمال فشار بر کاخ سفید برای توقف «جهنم روی زمین»

کادر درمان آمریکایی بازگشته از غزه و شاهد جنایات بی‌شمار ارتش صهیونیستی و رنج عمیق مردم فلسطین و کادر درمانی که بدون تجهیزات مجبور به اتخاذ تصمیمات دلخراش بوده است؛ مأموریت تازه خود را اعمال فشار بر دولت، از حامیان اصلی نظامی و دیپلماتیک رژیم صهیونیستی، برای پایان دادن به «جهنم روی زمین» تعریف کرده است.

به گزارش ارز پرس،  این پزشکان و پرستاران آمریکایی می‌گویند در معدود بیمارستان‌هایی که هنوز در غزه پابرجا هستند، بسیاری از بیمارانی که از بمباران‌های رژیم صهیونیستی جان سالم به در برده‌اند، به دلیل نبود دستکش، ماسک یا صابون ساده در اثر عفونت جان خود را از دست می‌دهند.

در ۳۰سال گذشته، آدام حماوی، جراح سابق ارتش آمریکا در کشورهای جنگ‌زده و  شاهد بلایای طبیعی، از محاصره سارایوو تا زلزله هائیتی فعالیت کرده است، اما او پس از بازگشت از مأموریتش در بیمارستان اروپایی غزه، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: « هرگز تا این اندازه تلفات غیرنظامی ندیده بودم.»

لا پرس در گزارش خود آورده است: این جراح 54 ساله اهل نیوجرسی می‌گوید: «بیشتر مجروحان کودکان زیر ۱۴ سال بودند. چه آتش‌بس باشد چه نباشد، ما باید کمک‌های بشردوستانه به مقدار کافی برای پاسخگویی به تقاضاها ارسال کنیم. می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید اهدا کنید، اما اگر مرزها برای ورود کمک‌ها باز نباشد، فایده‌ای ندارد.»

ماموریت جدید درمانگران آمریکایی بازگشته از غزه:اعمال فشار بر کاخ سفید برای توقف «جهنم روی زمین»

او و کادر درمان ۱۸ نفره معتقدند در حال حاضر با اعمال فشار برای پایان دادن به این جنگ باید فعالیت کنند. مونیکا جانستون، پرستار ۴۴ساله مراقبت‌های ویژه که غزه، اولین ماموریت او بوده، می‌گوید فهرستی از تجهیزات موردنیاز را به مقامات کاخ سفید و نمایندگان داده است.

او با بغضی در گلو هنگام یاد آوردن پسر کوچکی که باید درمانش قطع می‌شد تا بیمارانی که شانس بیشتری برای زنده‌ماندن داشتند، درمان شوند، می‌گوید: داخل میدان، موانع قابل‌توجه وجود دارند؛ کمبود پرسنل، کمبود جدی دارو و محصولات بهداشتی اولیه.

عمار غانم، پزشک ۵۴ساله اورژانس از میشیگان، می‌گوید: اغلب پس از بمباران یک خانواده کامل به بیمارستان آورده می‌شدند.

او از  یک پسر ۱۲ساله شادی گفت که برای کمک به بیمارستان می‌آمد و تحسین کارکنان را برانگیخته بود، ناگهان برای چند روز ناپدید شد. و بعد فهمیدند که 30 نفر از اعضای خانواده این پسر در بمباران کشته شده‌اند و او باید برای یافتن اجساد آنها در زیر آوار کمک کند.

ماموریت جدید درمانگران آمریکایی بازگشته از غزه:اعمال فشار بر کاخ سفید برای توقف «جهنم روی زمین»

آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در اوایل ماه مه در رفح، در مرز جنوبی با مصر،  شوک‌ دیگری برای کادر درمان بود.

این پزشکاران و اعضای کادر درمان آمریکایی می گویند از زمان بازگشت با احساس «گناه زنده‌ماندن»، دست و پنجه نرم می کنند و همواره به بیماران و همکاران خود در «جهنم غزه» می‌اندیشند.

آدام حماوی می‌گوید: چیزی که کمی مرا آرام می‌کند این است با بازگویی آنچه شاهد بودم احساس مفیدبودن کنم. فکر می‌کنم مهم است هر کاری می‌توانیم اینجا انجام دهیم.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگ ویرانگری را با حمایت آمریکا علیه غزه آغاز کرده که بیش از ۱۲۳ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقودی بر جای گذاشته و همچنین موجب کمبود شدید نیازهای انسانی و مواد غذایی در این منطقه شده و کمبود غذا به‌ویژه در شمال نوار غزه به سطح قحطی رسیده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.