شروط سوریه برای احیای روابط با ترکیه

رئیس‌جمهور سوریه گفت کشورش از تمامی ابتکارعمل‌های مربوط به روابط با ترکیه که مبتنی‌بر حاکمیت کامل سوریه و مبارزه با انواع تروریسم و سازمان‌های تروریستی باشد، استقبال می‌کند.

به گزارش ارز پرس، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در جریان دیدار «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه خاطرنشان کرد که کشورش همیشه با تمامی ابتکارعمل‌های ذی‌ربط به صورت مثبت و سازنده برخورد داشته است.

براساس گزارش خبرگزاری سوریه «سانا»، بشار اسد ضمن تأکید بر اینکه این ابتکارها بیانگر عزم و اراده کشورهای ذی‌ربط برای برقراری ثبات در سوریه و کل منطقه است، تصریح کرد: سوریه همیشه به صورت مثبت و سازنده با همه ابتکارهای ذی‌ربط برخورد کرده و موفقیت و ثمربخش بودن هر ابتکاری از احترام به حاکمیت و ثبات کشورها نشأت می‌گیرد.

از سوی دیگر، بشار اسد از ابتکار صلح ارائه شده میان روسیه و اوکراین توسط «ولادیمیر پوتین» تقدیر و تشکر کرد و آن را پایه و اساس واقعی برای حل وفصل بحران بین ۲ کشور دانست و گفت که غرب و اوکراین با مخالفت با این ابتکار، مسؤول خونریزی هستند.

شروط سوریه برای احیای روابط با ترکیه
دیدار لاورنتیف با اسد

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه ضمن تاکید بر حمایت کشورش از تمامی ابتکارهای مربوط به روابط بین سوریه و ترکیه تصریح کرد: به نظر می‌رسد که شرایط فعلی برای موفقیت میانجیگری‌ها از هر زمان دیگری مناسب‌تر است.

وی در پایان گفت: روسیه برای پیشبرد مذاکرات آماده است و هدف، موفقیت در بازگشت روابط بین سوریه و ترکیه است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.