روزنامه عبری: مصر و امارات در تشکیل نیروی امنیتی در غزه پساجنگ مشارکت می‌کنند

نشریه «تایمز اسرائیل» به نقل از مسؤولان رژیم صهیونیستی نوشت: مصر و امارات آماده مشارکت در شکل‌گیری نیروی امنیتی در غزه پس از پایان جنگ هستند.

به گزارش ارز پرس، سه مقام آگاه به روزنامه عبری «تایمز اسرائیل» گفتند که آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا در جریان سفر ۲ هفته پیش خود به قطر، مصر، اراضی اشغالی و اردن اعلام کرد که واشنگتن از قاهره و ابوظبی حمایت کرده تا نیرویی ایجاد شود که همراه افسران محلی فلسطینی کار و تلاش کند».

این روزنامه عبری همچنین نوشت که آمریکا به دنبال جذب همپیمانان عرب برای این طرح است، زیرا آماده مطرح کردن رویکردها و نقطه‌نظرات خود برای مدیریت مرحله پساجنگ غزه است؛ به‌رغم اینکه آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این مسؤولان تاکید کردند که مصر و امارات شروطی را برای مشارکت خود تعیین کرده‌اند، از جمله خواستار ارتباط‌دهی این ابتکار با ایجاد مسیری برای تشکیل کشور فلسطین در آینده شده‌اند؛ نتیجه‌ای که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی متعهد شده از آن جلوگیری کند.

یکی از منابع اعلام کرد که مصر همچنین خواستار خروج کامل نیروهای رژیم اشغالگر از غزه است؛ شرطی که احتمالاً با تعهد نتانیاهو برای حفظ کنترل امنیتی کلی بر نوار غزه در مرحله پساجنگ، با امکان ورود مجدد برای جلوگیری از بازگشت حماس تناقض دارد.

در همین رابطه، یک مسؤول عربی تاکید کرد که امارات خواستار مشارکت آمریکا در نیروهای امنیتی غزه در مرحله پساجنگ شده است.

بلینکن به همتایان خود گفته است که آمریکا به ایجاد و آموزش نیروهای امنیتی کمک خواهد کرد و به این نیروهای امنیتی یک مأموریت موقت محول خواهد شد تا در نهایت بتواند جایگزین یک نهاد کامل فلسطینی شود.

بلینکن درجریان یک کنفرانس مطبوعاتی در ماه ژوئن در دوحه گفته بود که آمریکا و شرکای آن به‌زودی برنامه‌های خود را برای مدیریت پس از جنگ در غزه منتشر خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در هفته‌های آتی، ما پیشنهاداتی را برای عناصر اصلی روز آینده ارائه خواهیم کرد، برنامه‌ریزی که شامل ایده‌های ملموس در مورد نحوه مدیریت حکومت، امنیت و بازسازی باشد.

مقاماتی که با روزنامه تایمز اسرائیل صحبت کردند، گفتند که واشنگتن در حال تلاش بر روی سه طرح در مورد هر یک از این موضوعات است و امیدوار است که عربستان عملیات‌های بازسازی را برعهده بگیرد و آن را راهبری کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.