یونیسف: اجساد هزاران کودک زیر آوارهای غزه مدفون است

معاون اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از مدفون شدن پیکرهای هزاران کودک در زیر آوارهای غزه خبر داد.

به گزارش ارز پرس، معاون مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به شورای امنیت سازمان ملل گزارش داده اجساد هزاران کودک مفقود شده در غزه زیر آوار مدفون هستند.

بر اساس گزارش شبکه خبری الجزیره، این مقام یونیسف در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل در مورد نقض حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه تصریح کرد: «در سال ۲۰۲۳ میلادی ۴۳۱۲ کودک فلسطینی کشته یا مجروح شده بودند».

وی در ادامه افزود تعداد کودکانی که در زیر آوار مدفون هستند و عدم دسترسی کارمندان در زمینه امور بشردوستانه به آن‌ها به این معناست که سازمان ملل قادر به گنجاندن هزاران مورد گزارش شده دیگر از کودکان کشته شده از غزه در این گزارش نیست.

اخیرا «جیمز الدر» سخنگوی یونیسف تأکید کرده بود: «قتل و ویرانی که توسط ارتش اسرائیل در غزه انجام می‌شود، صلح را برای کودکان یا منطقه ایجاد نمی‌کند. تأثیری که جنگ غزه بر کودکان گذاشته است نشان می‌دهد که این جنگ در واقع جنگ علیه کودکان است».

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد و ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده است.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران کودک دیگر نیز زخمی شدند. این وزارتخانه گزارش داد که بیش از ۷۰ درصد شهدای جنگ علیه غزه، زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.