مقام طالبان: نشست دوحه فرصتی برای تبادل‌نظر جهت رفع تحریم‌هاست

مقام وزارت خارجه طالبان اظهار داشت: نشست دوحه ۳ در حقیقت فرصتی‌ برای بحث و تبادل نظر میان حکومت افغانستان و کشورهای غربی در مورد تحریم‌های یکجانبه است.

به گزارش ارز پرس، ذاکر جلالی رئیس سوم سیاسی وزارت خارجه امارت اسلامی در شبکه ایکس نوشت: میزان درک سیاسی میان امارت اسلامی افغانستان و کشورهای منطقه رو به افزایش است. در نشست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کشورهای منطقه روی پیشرفت‌ها در افغانستان تاکید دارند و خواهان از بین بردن تحریم‌های بانکی علیه افغانستان هستند.

این مقام وزارت خارجه طالبان همچنین نوشت: تحریم‌های مالی و بانکی علیه افغانستان در حقیقت روند توسعه داد و ستد میان افغانستان و منطقه را متأثر ساخته است. 

وی افزود: در نشست دوحه نیز طوری پیش‌بینی می‌شود که کشورهای منطقه و حکومت افغانستان بحث رفع تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی را مطرح خواهند کرد. دوحه ۳ در حقیقت فرصتی‌ است برای بحث و تبادل نظر میان حکومت افغانستان و کشورهای غربی در مورد تحریم‌های یکجانبه.

ذاکر جلالی اظهار داشت : پیشرفت در این مورد می‌تواند تأثیرات مثبتی روی نشست‌های بعدی داشته باشد. با در نظرداشتن برخی سیگنال‌ها طوری به نظر می رسد که غرب نیز نمی‌خواهد در تعامل با افغانستان از دیگر بازیگران عقب بماند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.