حملات پهپادی و راکتی گسترده حزب‌الله به الجلیل و چند پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی

منابع رسانه‌ای، عصر امروز (جمعه، ۸ تیر) از حملات راکتی و پهپادی حزب‌الله لبنان به مناطق مختلف در «الجلیل» واقع در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش ارز پرس، شبکه المیادین در این‌باره گزارش داد که آژیرهای هشدار در مناطق وسیعی از الجلیل به صدا درآمده‌ است.

روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» نیز در این‌باره از وقوع انفجار در حیفا و خلیج حیفا خبر می‌دهد.

رسانه‌های عبری از وقوع چندین انفجار در الجلیل غربی در پی ورود چندین پهپاد از لبنان خبر دادند.

منابع رسانه‌ای همچنین گزارش دادند که چند راکت مقاومت لبنان به شهرک «شلومی» در اراضی اشغالی اصابت کرده است.

در همین راستا، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با سلاح‌های مناسب یک ساختمان در شلومی را که نظامیان دشمن صهیونیستی از آن استفاده می‌کردند، به‌صورت دقیق و مستقیم هدف قرار دادیم.

حزب‌الله همچنین از هدف قرار دادن ۲ پایگاه «رویسه القرن» در مزارع اشغالی «شبعا» و «السماقه» در تپه‌های اشغالی «کفرشوبا» خبر داد.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: با اسکادرانی از پهپادهای تهاجمی مسلح به مقر جدید گردان ۴۱۱ توپخانه ارتش دشمن در «جعتون» واقع در شمال اراضی اشغالی حمله کردیم.

در این بیانیه آمده است: این پهپادها چادرهای افسران و نظامیان را هدف قرار دادند و این حمله منجر به کشته و زخمی شدن آن‌ها و همچنین وقوع آتش‌سوزی شد.

حزب‌الله لبنان در ادامه حملات خود با ده‌ها موشک کاتیوشا مقر گردان «السهل» در پادگان «بیت هیلل» را هدف قرار داد.

حزب‌الله همچنین از شهادت «مصطفی حسن یاسین» یکی از رزمندگان خود در حملات امروز به جنوب لبنان خبر داد.

از زمان آغاز جنگ غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری، ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند، کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.